Uut Ford Scorpiot oodati kaua, sest eelmine mudel oli kapitaalselt vananenud. Võrreldes vana Scorpioga on tegemist tehniliselt, välimuselt ja turvalisuselt täiesti uue autoga.

Scorpio välimust rõhutavad tema ainulaadsed ellipsikujulised esituled, mis annavad autole omanäolisuse kuid ka võimaluse kritiseerimiseks. Uuel Scorpiol pole kandilisi vorme, kõik tuledki on peidetud keresse. Saadud tulemus on ühtaegu nii futu kui retro. Seost Fordi ülejäänud mudelitega laseb esmapilgul aimata vaid tüüpiline ellipsi-kujuline grill-võre.

Uue Scorpio väljatöötamisele olevat kulunud 200 miljonit inglise naela ehk umbes 4 miljardit siinses vääringus, ning enamik sellest kulus disainile(!). Uut mudelit nähes küsis üks juhtiv Inglise autokriitik: "Kas Fordi disainiboss Fritz Mayhew on tõesti öelnud, et sellega Fordi disainirevolutsioon alles algab!?" "Fordi mehed on sellise eelarvega pidulikult esitlenud tõelist disainitud kalkunit," lisas ta. Valik on vaba - nõustuda või mitte.

Võrreldes eelneva Scorpio-mudeliga on uues autos tunduvalt enam ruumi nii juhile kui kaassõitjatele - Scorpiot peetakse oma klassi avaraimaks autoks.

Mõnedki võrdlevad uue Scorpio vorme Jaguari kerejoontega. Tasub meelde tuletada, et alates 1990. aastast kuulub Jaguar Fordile.

Lisaks fantastilisele disainile peitub Scorpio kapoti all uuenenud jõuallikas. Mudelid on saadaval 2,9-liitrise (207hj, 24V, V6), 2,9l (150hj, 12V, V6) ja 2,0-liitrise (115hj, 8V) bensiinimootoriga ning 2,5-liitrise (115hj) turbodiiselmootoriga.

Fordi uue lipulaeva varustus on luksusautole kohane. Kui niigi korralikule standardvarustusele tellida juurde lisamugavusi, ei tule esimestel päevadel sõidust vististi midagi välja. Kõikvõimalikke mugavusi ja turvalistust loova kribu-krabuga tutvumiseks kulub kindlasti oma aeg.

Uue Scorpio innovaatilisusest annab kõige nähtavama pildi uus elektrooniline armatuurlaud.

Kõiki näidikuid valgustatakse optiliste kiudude abil. Autoarvuti annab juhile informatsiooni keskmisest kiirusest, näitab hetke keskmist ja pikaajalisemat keskmist kütusekulu, samuti välis- ja sisetemperatuuri. Saab teada, mitu kilomeetrit paagis oleva kütusega veel sõita saab. Lisavarustusena on saadaval automaatpiloot, programmeeritavad istmed jne.

Mudeli varustatustase ja välimus sõltub sellestki, kas kirja - Scorpio, taha on lisatud sõna Ghia. Lisaks sedaanidele on mudelivalikus ka "farmerid" Scorpio Wagon ja Scorpio Ghia Wagon, mis Eesti turule veel jõudnud pole. q 2,0-liitrine Ford Scorpio kaalub 1300 kilo, sõidab maksimaalselt 190 km/h ning kiirendab "sajani" 10,5 sekundiga.

REINO MURTEN