Nii kirjapildilt, kui ka visuaalselt sarnaneb registreerimiseks esitatud etikett samanimelise viinaga. Patendiamet on juba registreerinud Onistari viinaga Y2K samanimelise kaubamärgi mineraalvee turustamiseks. Poelettidel seda veel müügil pole.

Juhul, kui Liviko taotlus läbi läheb, võib viinapudeli etiketiga äravahetamiseni sarnase kujundusega lauavett reklaamida ilma piiranguteta, mis on seatud kangele alkoholile. Näiteks ei luba seadus alkohoolseid jooke reklaamida teles õhtul enne kella 21, ajakirjade-lehtede esi- ja tagakülgedel ning välireklaamina.

“Liviko ei taha reklaamiga hämada. Meie taotlus kaubamärgi registreerimiseks on puhtalt seotud sooviga end kaitsta,” ütles Liviko turundusdirektor Janek Kalvi.

Tarbijakaitseameti jurist Urmas Ehasoo väitis aga, et Liviko teguviis on “täielik jama.” “Tarbijakaitse tegeleb selle küsimusega,” ütles ta.

Et raadio- ja telejaamad ei pea kinni reklaamiseaduse kange alkoholi reklaami puudutavast osast, on tarbijakaitseamet teinud neile ettekirjutusi. Käesoleval kuul algab kohtuprotsess, milles on eri pooltel tarbijakaitseamet ja Eesti Televisioon saates “Jürgensonid” näidatava Saaremaa Vodka sponsorreklaami pärast.

Kohtuasi on algatatud esiteks seepärast, et viinareklaam on eetris enne kella 21 ja teiseks sellepärast, et kaubamärk ei saa olla sponsor ehk saadet peaks toetama hoopis viina tootja Ofelia. Samal alusel saaks algatada kohtuasja ka nende saadete eetrisse andja vastu, mille sponsor on Viru Valge.