SEB juht: Eestil on suur oht jääda kahe kuhja vahele

 (6)
Allan Parik
Allan ParikFoto: Ilmar Saabas

Eesti on selgelt lahkumas odava tööjõuga riikide hulgast, kuid pole jõudnud veel kõrge tootlikkusega riikide hulka – suur oht on jäädagi nende kahe kuhja vahele, märkis SEB Panga juhatuse esimees Allan Parik teise kvartali tulemuste kommentaaris.

SEB Eesti üksused lõpetasid teise kvartali 26,4 miljoni euro suuruse puhaskasumiga. Aasta varem oli puhaskasum 21,4 miljonit eurot.
SEB tegevustulud ulatusid teises kvartalis 39,5 miljoni euroni (35,9 mln 2017. aasta teises kvartalis) ning tegevuskulud 13,9 miljoni euroni (14,4 mln 2017. aasta teises kvartalis), teatas SEB.

Pariku sõnul läheb Eestil täna hästi. Kuigi SKT kasv on eelmise aastaga võrreldes pöördeid pisut maha võtnud, kuulume Pariku sõnul endiselt Euroopa kõige kiirema majanduskasvuga riikide hulka. Eelkõige peegeldub see Eesti majapidamiste heaolu suurenemises. Eesti keskmine brutopalk peaks tänavu jõudma 1300 euroni, mida on ligi 300 eurot enam kui Lätis ja 400 eurot enam kui Leedus.

„Eesti on selgelt lahkumas odava tööjõuga riikide hulgast, kuid pole jõudnud veel kõrge tootlikkusega riikide hulka – suur oht on jäädagi nende kahe kuhja vahele. Tänane 8-protsendine palgakasv on majanduse taluvusvõime ülemisel piiril. Kui soovime selle jätkumist senises tempos, peame olema oma töös märgatavalt nutikamad,“ märkis ta.

Seotud lood:

Parik kinnitab, et ettevõtete suurim ülesanne on ärimudeli uuendamine.
Eesti traditsiooniline äri – odav tootmine ja eksport Põhjamaadesse – on muutunud aina keerulisemaks. Seda iseloomustab fakt, et juba aastaid kasvab Eesti teenuste eksport kaubaekspordist kiiremini. Samas on raske Eestit ette kujutada eksportiva tööstuseta: kaubaeksport annab Eesti sisemajanduse kogutoodangust endiselt enam kui poole ja töötlevas tööstuses töötab viiendik kõigist töötajatest.

„Kahjuks näitab investeeringute madalseis, et vähemalt tehnoloogilise arengu poolelt ei ole suurt hüpet oodata. Kuid ehk vajabki Eesti ettevõtlus täna järjekordse masina asemel hoopis nutikamat turundust ja kõlavamaid brände, et väljuda hinnakonkurentsi nõiaringist,“ ütleb Parik. Elu kipub näitama, et edukaks osutuvad ettevõtted, kes suudavad madala hinna asemel pakkuda klientidele atraktiivset disaini ja kindlat kvaliteeti.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare