Bestselleri peategelane Christian Grey on väga edukas ärimees. Legendi järgi kuulub Harvardis õppinud mees USA juhatuse esimeeste TOP5 sekka. Grey Enterprises Holdings asutati laenatud 100 000 dollariga ning vaid loetud aastatega kasvas sellest mitmetesse miljarditesse ulatuv äriimpeerium.

Fortune toob välja seitse tarkusetera, mida juhid võiks Greylt õppida:

1. Ole paindlik ja optimistlik
Christian Grey hoiab küll oma eraelu mõningaid aspekte saladuses, kuid tema teekond ajalehepoisist miljonäriks (narkosõltlasest ema laps lapsendati rikkasse Seattle’i perre) on teada.
Peategelase teekond vaesusest rikkusesse õpetas talle paindlikkust, mis on juhtide üks olulisemaid omadusi. Head juhid teavad, et läbikukkumised on vaid õppetund teel edule. Ka Steve Jobs on öelnud, et kõik ootamatud edulood on tegelikult võtnud pikalt aega.

2. Ole kirglik
Kirg on parimate ettevõtete mootoriks. Kirega oma töösse suhtuv juht oskab palgata sama suhtumisega meeskonnaliikmeid, kaasata investoritelt raha ja motiveerida töötajaid panustama ettevõtte eduks.

Samas võib kirg varjutada juhi otsustusvõimet, viia kehvade otsusteni ning kallutada ta eesmärgist kõrvale.

3. Vali õiged meeskonnaliikmed
Kui Christian naispeategelast Anastasiat kohtas, teadis ta kohe, et tahab teda, ütleme oma meeskonda. Mees teadis, et Anal on teatud soovitavad iseloomuomadused, mis teevad temast hea partneri.
Personalivalik on eduka äri loomise võtmetegur. Parimad juhid teavad, et ainult nende oskustest eduka firma ülesehitamiseks ja käigus hoidmiseks ei piisa.

4. Pühendu õppimisele
50 varjundi käigus ei pühendu Christian mitte ainult Anale, vaid õppimisele, kuidas olla suhtes pühendunud.

Kuna ettevõtted kasvavad, on parimad juhid suutnud muuta õppimise oma päeva oluliseks osaks, otsides nõu, konsulteerides ekspertidega ja innustades ning julgustades ka oma meeskonda sama tegema. Kui õppimine on ettevõtte kultuuri oluline osa, suudetakse ka kiiresti muutuvas keskkonnas kohaneda.

5. Kritiseeri konstruktiivselt
Oskus jagada konstruktiivset kriitikat on juhi jaoks raskete vestluste pidamisel olulise tähtsusega. Kuigi Christiani kõige raskemad vestlused toimusid magamistoas, mitte nõupidamiste ruumis, on selge, et juhid peavad olema suutelised nii töötajate, investorite kui ka teiste juhtidega ebamugavaid vestlusi pidama. 

Head juhid peavad olema valmis kriitilist tagasisidet andma viisil, mis ei demoraliseeri töötajat, vaid vastupidi, julgustab teda edu saavutamise suunas liikuma, edasi tegutsema.

6. Ole tolerantne ja teadvusta riske
Nii äri kui suhete arendamine ei ole midagi muud kui riskide võtmine. Parimad juhid teadvustavad riski ja mõtlevad välja, kuidas seda juhtida ja maandada. Olgu selleks siis lisajõudude palkamine, riski jagamine või veelgi parem- muuta see risk arenguvõimaluseks.

7. Ole lugupidav ja austa teisi
Head juhid teavad, et austus tulev välja teenida. Seda nii klientidelt, töötajatelt, investoritelt ning lõpuks kogu tööstusharult. Lugupidamise teenimiseks kuula inimesi, kohtle oma töötajaid kui inimesi, mitte kui alluvaid, tööta palju, tunnusta pingutust. Inimeste hea kohtlemine loob õnnetunnet, see omakorda tuleb kasuks klientidele ning mida rahulolevamad nad on, seda paremini läheb ettevõttel.

Kui suhetes võib parimal juhul eksimuste korral saada teise võimaluse, siis ärisuhetes ei pruugi seda juhtuda. Seega on teistesse lugupidavalt suhtumine oluliselt produktiivsem valik.