Kõik parvlaevade ümber toimuv ja nendega seotud hankevariandid baseeruvad ühele eesmärgile: hoida kokku maksumaksja raha, mis praegu nn dotatsiooniärimeeste taskusse jookseb. Praegu parvlaevu käitava Väinamere Liinide omanik Vjatšeslav Leedo väitis oma üleeilses meediale saadetud avalduses, et jutt miljonite eurode suurusest kokkuhoiust, kui riik oleks ise laevade omanik, on labane vale.

Ärileht on aga tutvunud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) 2013. aasta sügisel tehtud tasuvusanalüüsiga, milles tuuakse esile – jah, küll hinnanguliselt, aga tegelikult baseeruvad ju kõik äriplaanid ja tulevikku suunatud arvutused hinnangutel –, kui palju oleks võimalik riigi omanduses olevate parvlaevadega säästa. Ärileht kirjutabki lahti MKM-i analüüsi, kuidas paljuräägitud 60–80 miljoni euro suurune kokkuhoid oleks võimalik, kui laevad soetab riigi äriühing, mis rendib neid operaatorile.