Üle-euroopalisele maksetesüsteemile (SEPA) ülemineku kompenseerimiseks annavad eri teenusepakkujad tõenäoliselt lähiajal teada seniste tasuta teenuste tasuliseks muutmisest. Algust tegi Elisa, kelle kliente marru ajav otsus maksustada iga e-postiga saabuv telefoniarve 60 eurosendiga on mobiilioperaatori sõnul lihtsalt läbipaistev hinnastamine.

Kuigi EMT ja Tele2 on kinnitanud, et nemad sellist sammu ette ei võta, küsivad Elisa pressiesindaja Marika Raiski sõnul nende konkurendid muudatusteks vajamineva raha lihtsalt muude kuutasude sees. „Meil ei ole hindade vahel nii palju õhku kui näiteks EMT-l ja seega on neil ka rohkem võimalusi panna tehtavad kulutused kuutasudesse. Klient maksab muudatused kinni nii või naa,” lausus ta. Raiski lisas, et e-postiga saadetav arve muutub ettevõtte jaoks nn topelt­arveks ja -kulutuseks, sest nii või naa tuleb uue määruse järgi saata arve kõigepealt panka ja klient saab seda siis pangas või Elisa iseteeninduses tasuta vaadata.

Loe pikemalt, mida arvavad Elisa uuest e-arve tasust konkurendid ja tarbijakaitseamet.