Poolteist nädala tagasi andis Nordica teada kolme põhiliini - Oslo, Amsterdami ja Peterburi - sulgemisest jaanuari keskpaigast. Möödunud nädalal selgus, et ettevõte vähendab ka suviste sihtkohtade arvu kolmandiku võrra, lõpetades veel lendamise Münchenisse, Göteborgi ning suveliinidest Hamburgi, Berliini ja Rijekasse.

Nordica aktsiaportfelli hoidjast majandusminister Kadri Simson ütles ERR-ile, et lennundus on olemuselt mahuäri ehk mida suurem on ettevõte ja rohkem lennukeid, seda efektiivsemalt töötab. Kuid Tallinn on väike turg ja mahtu tuleb Nordical otsida mujalt.

"Seega on Nordica strateegia olnud algusest peale teha allhanget suurematele lennufirmadele. Prioriteet on kodulennujaam, aga vastavalt turuolukorrale tuleb vahel teha liinivõrgus korrektiive," selgitas ta.

Majandusministri sõnul tuleb riigi lennuühendusi vaadata laiemalt. Nimelt saab riik soodsamaks muuta maandumistasusid läbi selle, et turvateenuse kulud tasutakse otse riigieelarvest.

Ministri sõnul on pingutused olnud tulemuslikud, sest viimasel kahel aastal on reisijate arv Tallinna lennujaamas kasvanud üle 30 protsendi ja vaatamata Nordica muudatustele jätkab kasvamist ka tulevikus.