„Soome on olnud Rail Balticu toetaja, kuid ühe aktsionärina saaks ta ise rohkem kaasa rääkida projekti arengule," ütles Simson. „Soome osalus annab ka võimaluse tuua projekti väga kõrgetasemelist raudteealast tehnilist oskusteavet ja kogemust," lisas ta.

Minister tõi välja, et koostöös on lihtsam tutvustada Soome tööstus- ja logistikasektorile uue raudtee võimalusi äri laiendamisel, mis omakorda loob eeldused saada tulevikus raudteele rohkem kaupa ja reisijaid. „Rail Balticu põhjapoolne pikendus hakkab jõudma läbi Soome Põhja-Jäämere sadamateni, mis potentsiaalselt saab osaks Soomet läbivale uuele arenevale transiidikoridorile," lausus minister.

Ettepanek Soomele liituda ühisettevõttega tehakse koostöös Läti ja Leeduga ning seda toetab ka Euroopa Komisjon.

Lisaks arutavad ministrid Tallinn-Helsingi tunneli teemal. „Kahte pealinna ühendav raudteetunnel on loogiline jätk Rail Balticule", rääkis Simson. „Mõistagi on tunnel ülikallis projekt ja seega näeme, et ta võiks olla osa Euroopa Liidu poolt finantseeritud transporditaristust," sõnas Simson.