Tarbijakaitseametisse on mitmed inimesed pöördunud murega, et on saanud kirjastusettevõttelt SJK- Kirjastus OÜ postisaadetise, mis sisaldab seitset jõulupostkaarti, ümbrikut nende postitamiseks, kampaaniat tutvustavat kirja ning saaja andmetega täidetud maksekorraldust, teatas tarbijakaitseamet.

Kirjas viidatakse sellele, et antud postkaardid on maalitud puuetega inimeste poolt ja palutakse nende abistamiseks jõulukaartide eest saata 95 krooni Handelsbankeni kontole.

Ametisse pöördunud tarbijates ei tekita laekunud saadetised usaldust ning tarbijad kardavad saadetud postkaartidega kaasnevat maksekohustust. Samuti avaldavad tarbijad pahameelt osaühing SJK- Kirjastuse poolt kasutatava agressiivse müügimeetodi üle, mis ei ole paljudele vastuvõetav, kuna antud saadetis on inimestele saadetud nende tahte vastaselt ning püütakse rõhuda inimeste südametunnistusele. Lisaks tekitab tarbijates küsimusi see, kuidas on ettevõtte käsutusse sattunud adressaatide isikuandmed (nimi, kodune aadress).

OÜ SJK Kirjastus selgitas, et antud materjal on mõeldud vaid reklaamina. Kaartide ostmise või tagastamise kohustust inimestel ei ole. Kaasneva maksekorralduse mittetasumine ei too endaga kaasa mingeid tagajärgi (võlgnikuks olemist ega inkassonõudeid tulevikus). Raha ülekandmine antud pangakontole on vabatahtlik. Selline info on kirjas ka ümbrikus oleval reklaamlehel.

Inimeste isikuandmed on ettevõtte andmeil saadud piiratud osast rahvastikuregistri andmetest siseministeeriumi loaga.

Tarbijakaitseamet soovitab kõigil tarbijatel, kes antud saadetise on saanud või saavad, käituda vastavalt enda vabale valikule.