Praegu on skandaali süüdlasena oma töökoha kaotanud ADACi kommunikatsioonidirektor Michael Ramstetter, kes tunnistas, et kümnekordistas aasta auto valimistele laekunud häälte hulka, vahendab portaal auto24.ee portaali Local.com.

Nii kasvasid võiduka Volkswagen Golfi poolt antud 3409 häält Ramstetteri sekkumise tulemusena 34 299 hääleks. Golf tunnistati seejuures käesoleva aasta sakslaste lemmikautoks.

ADACi tegevjuhi Karl Obermaieri sõnul oli tegu Ramstetteri omavoliga, mitte üleüldise valetamisega. Ka väidavad ADACi esindajad hetkel, et hääletajate arvu kümnega korrutamine ei mõjutanud valimise lõpptulemust Volkswageni kasuks, vaid tulemused oleksid olnud samad ka algsete numbrite korral.

Seda on aga tagantjärele võimatu tõestada, sest "andmekaitse nõuetest tingituna" hääletussedelid hävitati. Samas on juba varasemast autotootjate ja meedias seas liikunud kuulujutud, et "Kuldse Ingli" vääriliseks ei ole alati tunnistatud enim hääli saanud autot.

See aga tekitab küsimuse, kas eelistuste põhjuseks võis olla mõne autotootja materiaalne panus konkursi korraldajatele või peakorraldajale.

Küll on juba praegu teada, et numbrite suurendamisega ei tegeletud mitte ainult käesoleval aastal, vaid ka juba aastatel 2011, 2012 ja 2013. Samas ei välistata, et sarnast numbrite ilustamist on kasutatud juba 2006. aastast alates, sellele vihjavad ühtlaselt kõrged hääletusnumbrid kõigil neil aastatel.

ADACi bossid on lubanud läbi viia skandaali põhjaliku uurimise, seega võib Saksamaa mõjukaima autoklubi tegevuse kohta tulla veel nii mõnigi piinlik paljastus.

Samas on mitmed poliitikud ja teadlased juba tõstatanud küsimuse, millises ulatuses on üldse võimalik ADACi poolt esitatud erinevaid andmeid uskuda.

Ka konkreetsel juhul lükkasid ADACi esindajad Süddeutsche Zeitungi kaudu meediasse jõudnud kahtlustused hääletusnumbritega manipuleerimise kohta esialgu kui alusetud tagasi, kinnitades nelja päeva vältel, et kõik numbrid on õiged. Möödunud laupäeval olid nad sunnitud siiski vigu tunnistama.

ADACi minevikust on teada ka üks piinlik juhtum 2005. aastast, kui klubi testis osalenud Dacia Logan keerati põdratestis katusele. Algselt süüdistati tulemuses autotootjat, kuid hiljem selgus, et testijad ise olid lõhkunud autol ühe rehvi ja asendanud selle tagavararattaga. Selle järel testiti auto niikaua, kuni see õnnestus katusele keerata.

Pressiteadetes süüdistati aga just Dacia sõiduomadusi selles, et auto katusel lõpetati. Mõni kuu hiljem tõi Frankfurter Allgemeine Zeitung siiski välja, et tegu oli "tellitud" katusega.

19 miljoni liikmega ADAC on Saksamaa üks mõjukaimaid autondusega seotud organisatsioone, kes tegeleb aktiivselt ka lobitegevusega.