Viie nädala pärast lõpeb SLK leping saarte liinidel. Jõgi ei soovinud täpsustada, kui palju piletite hinnad tõusevad, kui riik enam ei doteeri liine, kirjutab Eesti Päevaleht.

SLK on Tallinna Sadamaga liine opereerima hakkava ühisfirma loomise tingimustes kokku leppinud, kuid kokkulepe ei sobi majandusminister Meelis Atonenile, sest selles sätestatu läheb vastuollu ministri varasemate lubadustega. Jõgi sõnul on läbirääkimised sadamaga lõppenud. Leitud on mõlemaid pooli rahuldav variant.

Atonenilt saarte liinide operaatori ülesanded saanud Tallinna Sadama juhatus esitas sel nädalal nõukogule ühe versiooni Tallinna Sadama ning SLK ühisfirmast, mis nägi ette 400 miljoni kroonise aktsiakapitaliga ettevõtte moodustamist. Sellele riigi osalusega monopoolses seisus ettevõttele plaanib riik järgnevatel aastatel dotatsioonidena maksta ligi 80 miljonit krooni aastas.

Hetkel vaatab seda ühisfirma versiooni üle Atonen koos majandusministeeriumi ametnikega. Minister ei ole SLK ja Tallinna Sadama läbirääkimistel kokku lepituga rahul, sest veel mõni aeg tagasi üritas ta kõiki veenda, et läbi saab ka ilma dotatsioonideta. Minister tutvustab valitsuskabinetile oma seisukohti saarte liinide edasise opereerimise osas homsel kabinetiistungil.

Atonen ja valitsuskabinet peavad aga ühisfirma praegu kokku lepitud kujul heaks kiitma, kuna SLK nõukogu esimehe Aivar Jõgi sõnul on läbirääkimised Tallinna Sadamaga lõppenud ning neid ei jätkata.

Lisaks on uue ühisfirma moodustamisega juba hiljaks jäädud, sest SLK väitel ei ole dotatsioonidest nüüd, kus vaid viis nädalat on jäänud SLK lepingu lõppemiseni saarte liinidel, seni veel sõnagi räägitud. Seda saab aga teha alles pärast seda, kui uus äriühing on moodustatud.

SLK võimaldab oma klientidel teha piletibroneeringuid kuu aega enne sõitu. 1. septembrist neid aga praeguse selgusetuse püsimisel teha ei saaks.

Uue ühisfirma moodustamiseks jääb ka ajast puudu. Äriregistri andmetel kulub uue äriühingu moodustamiseks alates ideest kuni registrisse kandmiseni kõige vähem pool kuud.

Alles pärast ühisfirma registreerimist saab ettevõte teha oma ettepanekud majandusministeeriumile dotatsioonide osas.

Rahandusminister Taavi Veskimägi on seisukohal, et saarte ja mandri parvlaevaühendus ei tohi järgmisel aastal mingil juhul riigile kulukamaks minna kui praegu.