Kava järgi luuakse hiljemalt nelja kuu jooksul Tallinna Sadama ja SLK ühisfirma, mis võtab laevaliikluse SLK käest üle, teatas SLK.

SLK nõukogu liikme Aivar Jõgi sõnul on laevaliikluse jätkamine peale 1. oktoobrit juriidiliselt väga keeruline, mistõttu üritab ettevõte protsesse kiirendada ja aidata ministeeriumi tema ummikseisus.

“Majandus-ja kommunikatsiooniministeerium ise soovis laevaliiklusega pool aastat tagasi tegelema hakata, nüüdseks on tunnistatud et ühisfirma on ainuke võimalus kuidas riik saab selles äris osaleda. Kuid lisaks uue ettevõtte asutamisele on tarvis sõlmida ka liinileping, esmaspäeval leppisime kokku et üritame siin riigile käe ulatada,” lisas Jõgi.

Tema sõnul on ühisfirma kontseptsioonist jäänud seni väga ühekülgne pilt, liiga palju on keskendatud varade maksumusele. “Kui riik tahab praamiliiklusega tegeleda, siis on ühisfirma päris hea variant. Varad hindavad ära audiitorid, kuid enne tuleb ikkagi ettevõte asutada. Nii näevad ette seadused.”

Jõgi kinnitas, et senise lepingu pikendamine kahe aasta võrra ei ole kõne all. “Ükski laevandusega tegelev ettevõtja ei ehita oma äri üles kahele aastale. Meie oleme investeerinud laevadesse ja inimestesse ning tahame pakkuda saarte inimestele ja majandusele pikka perspektiivi ning turvalist liiklust, seetõttu on ühisfirma parim lahendus. Minister ja ministeerium on andnud pooleteise aasta jooksul välja erinevaid lubadusi, jättes need vaid lubadusteks ja käitunud põhimõtte järgi, et kui ise saa ja ei oska, siis ei lase ka teistel teha.”