Saaremaa Laevakompanii (SLK) tütarfirmal Väinamere Liinid on kohustus tuua uus laev Hiiumaa ja Saaremaa ning mandri vahelisele liinile. Planeeritavalt on tegemist suurima SLK ettevõtete hallatava laevaga, kuid täpne suurus ei ole selge enne lepingu sõlmimist.

Täna on suurim laev ligi 120 sõidukit mahutav Viire, mida SLK rendib Taanist. Uus laev peaks olema eelkõige mahukam, peaks peale võtma rohkem reisijaid ja sõidukeid. “Laeva finantseerimisest ja maksumusest on vara rääkida. Ehituslepinguni loodame jõuda järgmisel aastal,” rääkis SLK juhatuse esimees Tõnis Rihvk. Laeva tellimisel on liistule jäänud nii kodumaised kui ka Soome laevaehitajad.

Riik uue laeva finantseerimisel kohustusi pole võtnud, siiski innustab vedajat pikaajaline operaatorleping, mis julgemalt investeerida lubab. Rihvki sõnul on Arco Vara omanike firma Euro Shipping selles protsessis üks võimalik partner, kuid otsuseid veel tehtud ei ole.

“Oleme seda meelt, et 2006. aastal toimunud tehingud ei jää viimaseks. Tallink on siin tee kätte näidanud ja varem või hiljem peame ka meie uutele laevadele mõtlema hakkama,” ütleb Euro Shippingu üks omanikest Richard Tomingas.

Euro Shippingu ettevõtetele kuulub viis laeva, millest neli (Scania, Ofelia, St Ola, Regula) teenindavad SLK-ga sõlmitud operaatorlepingu alusel mandri ja saarte vahelisi liine ning Vironia Kotka-Sillamäe liini.