SLK survestab ministeeriumi praamihanke tingimusi muutma
Praegune mandri ja suursaarte vaheliste parvlaevaliinide operaator AS Saaremaa Laevakompanii survestab majandusminister Urve Palot kaks tööpäeva enne riigihanke lõppu, et praamihanke tingimusi muudetaks või muidu ei pea SLK võimalikuks hankel osalemist. Arvatavasti ei leia hankel osalemiseks ühtegi laevaehitajat ka Tallinna Sadama tütarettevõte, millele pandi kohustus MKM-i hankel osaleda, et SLK-le konkurentsi pakkuda.
Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk kirjutas minister Urve Palole ja riigikogu majanduskomisjonile kirja, nõudes, et riik peaks käimasoleva praamihanke tingimused üle vaatama.
Näiteks häirib Saaremaa laevakompaniid see, et riik soovib tulevaselt vedajalt informatsiooni kõigi liini teenindamiseks vajalike lepingupartnerite tegevuse kohta ministeeriumi poolt nõutavas koosseisus ja vormis. See tähendaks, et riik saab regulaarselt ülevaate tulevase vedaja kütusemüüja ja muude lepingupartnerite kohta.
Rihvk lisab, et hange seab ebareaalsed tähtajad laevade ehitamiseks - kahe aastaga ei ehitavat valmis isegi ühte laeva. "Eelnimetatud ajaperioodi jooksul ei ole tänases turuolukorras ega tootmisvõimsuste juures võimalik isegi ühe uue ja hankedokumendi tingimustele vastava parvlaeva ehitamine. Ükski laevaehitaja ei ole valmis võtma sellist ebareaalselt täidetavat kohustust," väidab Rihvk kirjas.
Lisaks ei vasta tema sõnul hanke tingimused seadusele ja heale rahvusvahelisele tavale. "Käesoleval juhul on aga hankedokumendiga kehtestatud tingimused, kus riigil on vaid õigused ja hilisemal hanke võitjal vaid kohustused."
Majandus-ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) ütles, et hankedokumendid on tänaseks välja võtnud viis ettevõtet. Hankel osalemise tähtaeg on 15. september kell 12.00.