Sony käsi ei ole viimastel aastatel eriti hästi käinud - maha on müüdud mitu äriüksust ja kaubamärki. Jaapani tehnoloogiahiid on mitmel kvartalil järjest raporteerinud suurtest, miljarditesse ulatuvatest kahjumitest. Selles kontekstis ei ole mängudeharu müük liiga suur üllatus. Küll aga on videomängude ringkondades imestatud kosilase üle, kellele Sony oma "tütre mehele pani".

Renova Group on üks suurimaid Vene strateegilisi investorid metallurgia-, nafta- ja masinatööstuse, kaevandus-, keemia-, ehitus-, eluaseme-, kommunaal- ja finantsteenuste sektoris.

Viktor Vekselberg lõi eelmisel aastal Ališher Usmanovilt üle Venemaa kõige rikkama inimese tiitli. Tõsi küll – aasta lõpuks tuli tal Lääne sanktsioonide ja rubla languse tõttu oma rikkusest maha kanda 4 miljardit dollarit. Alles jäi 13,6 miljardi dollari eest vara.

Selle aasta jaanuaris kirjutas Forbes, et Vekselberg oli üks neljast mehest, kelle geniaalsest tehingust võis alata Venemaa allakäik – jutt käib Venemaa suuruselt kolmanda naftafirma TNK-BP müügiprotsessist.

Kui Renova Groupi peakorter asub Moskvas, siis Columbus Nova paikneb New Yorkis. Sony Online Entertainment (SOE), mille CN ära ostis, bränditi juba pressiteates ümber ja hakkab kandma nime Daybreak Game Studio (DGS). SOE portfellis on mitmed üle kogu maailma populaarsed MMO-tüüpi videomängud nagu EverQuest, EverQuest II, The Matrix Online, PlanetSide, Star Wars Galaxies, Free Realms, Vanguard: Saga of Heroes, DC Universe Online, PlanetSide 2 ja H1Z1.

SOE, nüüd juba DSG uueks hitiks pidi saama kauaoodatud EverQuest Next.

Pressiteates rõhutatakse, et kõik läheb edasi, ja senisest veel paremas kvaliteedis.

“Sony Online Entertainment, nüüd juba Daybreak, on suurepärane täiendus meie tehnoloogia-, meedia- ja meelelahutusettevõtete portfellis. Me näeme tohutuid kasvuvõimalusi meie mängudeportfellis, pakkudes multi-platvormlahendusi ja kvaliteetseid uusi mänge,“ ütles pressiteates Columbus Nova vanempartner Jason Epstein.

SOE president John Smedley jätkab samal ametikohal ka Daybreakis.

Smedley märkis, et on "SOE meeskond Columbus Novaga ühinemisest heas mõttes elevil" ja jätkatakse tööd selle nimel, et „purustada videomängude maailma piire“.

Sony Online Entertainmentil on olnud paremaid ja halvemaid aegu, nagu viimastel aastatel, mil on tulnud rinda pista teiste suurte nimedega MMO mängude turul. Ekspertide sõnul võib oodata, et nii mõnedki mängud jõuavad nüüd uue omaniku all tee ka Xbox One'ile.

Uued omanikud tekitavad teatavasti ikka ebakindlust, kuni nende plaanid päris selged pole, sest tavaliselt ei piirdu uue omaniku tulek vaid nimemuutusega. Äraootaval seisukohal on nii töötajad kui ka videomängude klientuur. Kõige enam ärevust tundub olevat SOE klassikalise lipulaeva EverQuesti mängijate ridades – kuna see mäng pärineb aastast 1999, on selle platvorm tänapäeva videomängude mõistes iidne, mis seab edasistele arendustele teatavad piirangud. Pealegi on varsti välja tulemas EverQuest Next ning mängijad kardavad, et juba 15 aastat nende lemmikmänguks olnud EverQuest saadetakse ühel hetkel ajaloo prügikasti.

„SOE ostis ära firma, mille ainuke eesmärk on pigistada oma investeeringutest välja maksimaalne kasum. Kui EverQuesti ei saa välja anda kõikidel mänguplatvormidel, kuna selle kood on lihtsalt nii vana, ja muuta seda rahamasinaks, siis on üsna kindel, et on minek. Mina tean seda, teie teate seda - igaüks, kellel on rohkem kui kolm ajurakku, teab seda. Kõik, kes on EverQuesti aastaid mänginud, loodavad, et ehk toob uus omanik mängu oodatud positiivse pöörde, aga teades, kuidas korporatiivne ärimaailm töötab, ma kahtlen selles,“ võtab üks mängijatest EverQuesti foorumis kogukonna ootused ja kartused kokku.