Kuid veebruaris valmib mõlemal pool lahte esimene tõsisem uuring, mis näitab, kui palju tunnel maksma läheb ning millised on selle kasulikud ning kahjulikud küljed. Kui uuringud avaldavad positiivset mõju, siis võib projekti planeerimine hoo sisse saada.

Kui tunneli idee esimest korda välja käidi, siis rõhutati selle positiivset mõju Soome ekspordile. Siis arvestati, et 2020. aastal valmib Balti riikide ja Kesk-Euroopa vahele Rail Baltic. Paraneb nii kauba- kui resijavedu.

Eestist käib Soomes igal aastal üle 35 000 inimese, kes veedavad Soomes enam kui 60 päeva. Kahe linna vahel reisib mereteed pidi aastas umbes 7-8 miljonit inimest.

Need näitajad ei ole aga kõige olulisemad. Suur küsimus on, kas Soome tahab end veel enam siduda Euroopaga. Kiirrongidega 80 kilomeetrit sõita on midagi muud, kui võtta ette kahetunnine laevareis. Ning Rail Baltic viib meid edasi Euroopa südamesse.