Soome leht Tallinki uuest laevast: Läänemere suurim ostukeskus, vähem kajuteid ja ei ühtki päästepaati

 (129)
Lisatud Tallinki täiendus!
Megastar
Megastari masti püstitamise tseremoonia 29. septembril. Enne laeva kuivdokis kokkumonteerimisega alustamist asetati kiilu alla õnnemündid. Foto: Berndt Lonnberg, Tallink Grupp

Järgmisel aastal valmiv Tallinki uus laev Megastar on Läänemere suurim ujuv kaubanduskeskus. Uus on laevas ka see, et see toimib ühe suure päästepaadina, kirjutab Soome ajaleht Helsingin Sanomat.

Ajaleht märgib, et 212-meetrine Helsingi-Tallinna liinil Superstari välja vahetav alus on Läänemere reisilaevaliikluses uus omapärane nähtus.

Megastari reis kestab vaid kaks tundi, mistõttu on laevalt eemaldatud suurem osa kajuteid. Uuel alusel on neid vaid 47, samal ajal kui reisijaid mahutab laev 2800.

Ajaleht tõdeb, et Tallink üritab lühikesest reisiajast viimast võtta. Nii ehitatakse sellest Läänemere suurim müügikeskus. Kahel korrusel asuva müügiala suurus on 2800 ruutmeetrit. Superstariga võrreldes on see mitu korda suurem.

Seni on Läänemere suurima müügialaga laev Turu ja Stockholmi vahel seilav Viking Grace, kus kaubanduspinda 1600 m2.

Kuigi laev mahutab 2800 reisijat, ei ole Megastaril ühtki traditsioonilist päästepaati. Meyeri Turu laevatehases ehitatav alus muutub vajadusel suureks päästepaadiks.

Tallinki kommunikatsioonijuht Luulea Lääne selgitas Ärilehele, et Mergastaril kasutatakse Safe Return to Port süsteemi. See on SOLAS konventsiooni alusel kohustuslik kõigile üle 120-meetri pikkustele reisilaevadele, mille kiil on pandud pärast 1. juulit 2010.

Seotud lood:

Regulatisooni eesmärk on viia õnnetuse korral evakueerimise vajadus sellega seotud riskide tõttu miinimumini. Samas on laev kindlasti varustatud päästevahenditega kõikidele reisijatele ja meeskonnaliikmetele, laevas on päästeparved, päästevestid ja kiirvalvepaadid.

SRtP-süsteemi kohaselt on laev eraldatud sektsioonideks, mis säilitavad laeva juhtimisvõime ning erinevad elutähtsad funktsioonid laeval ka õnnetuse korral.

Tänapäeva laevade masinaruumid on ehitatud veekindlate tuletõkkeustega. Megastaril jagatakse Lääne sõnul masinaruum veel omakorda kaheks eraldi veekindlaks sektsiooniks. Kui üks sektsioon saab kahjustada, on teine töökorras. Samamoodi on Megastaril disainitud ja dubleeritud ka tähtsad juhtimis- ja turvasüsteemid. "SRtP-laev saab ka raskelt vigastatuna iseseisvalt hakkama 12 tundi, pakkudes sel ajal reisijatele esmaseid teenuseid ning olles eeldatavasti võimeline liikuma ka lähimasse sadamasse," selgitas Lääne.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare