Tunneliprojekt pole ministeeriumis isegi arutlusel ning transpordipoliitika osakonna logistika- ja Venemaa-üksuse juhi Risto Murto sõnul pole ta isegi näinud tunneli kohta käivaid tasuvusarvutusi, vahendab Verkkouutiset.

Murto tuletas võrdluseks meelde, et La Manche’i väina tunneli kavandamine algas umbes 1750. aastal, seega oli see 200-aastane projekt. La Manche’i tunnel pole seejuures väga tasuv olnud, kuigi see ühendab 100 miljonit inimest.

„Ütleme kiiresti mõeldes, et ei tundu eriti realistlikuna,” ütles Murto teisipäeval Tallinna-Helsingi raudteetunneli kohta ministeeriumi pressikonverentsil Helsingis.

Helsingi-Tallinna transpordikoridor on Murto sõnul siiski tähtis ja mingisugust raudteepraamisüsteemi võiks kaaluda. Teiselt poolt tuletas ta meelde, et Balti riigid pole suutnud arendada põhja-lõuna suunalist raudteeühendust eriti toimivaks.

On öeldud, et Berliini-Varssavi raudteeliin võiks 2025. aastaks jõuda Tallinna. Väga palju sõltub siin aga Euroopa Liidu transpordivolinikust, eestlasest Siim Kallasest.