Täna plaani ajakirjanikele esitledes ütles Berner, et Soome tahab selle plaaniga kümne aastaga lahti saada maanteede remondivõlast.

Praegu ei piisa Soome riigi rahast, et maanteevõrku ülal pidada, kuid ka kodanike maksukoormus ei tohiks tõusta, märkis Berner. Nendest eeldustest lähtuvalt on ministeerium koostanud plaani, kus 65% riigile ja 35% omavalitsustele kuuluv ettevõte hakkab haldama maanteevõrku, kogudes selleks raha teekasutustasudega.

Selgituse kohaselt hakkab teekasutustasu olema autopõhine ja sõltuma auto saastavusest. Mida saastavam auto, seda suurem tasu. Samal ajal on kavas kaotada Soome praegune automaksu süsteem, mis põhineb autode hinnal.

Riigiametite äriühinguteks muutmine ei ole Berneri sõnul siiski Soomes täitsa uus asi, sest nii on toimitud näiteks lennujaamu haldava Finaviaga.