"Reisilaevade rahuloluindeks jääb mitme teise valdkonnale keskmisele alla. Kõige kõrgema hindega on pangandus ja farmaatsiasektor, kuid näiteks telekomiteenuste indeks on Soomes reisilaevade omast madalam," selgitas EPSI Rating Soome kontori juht Mats Nybondas.

"Laevafirmadel tuleks panustada reisimugavuse ja meelelahutusteenuste arendamisse. Reisijate rahulolu võiks parandada muutumine "peolaevadest" kvaliteetsema meelelahutuse pakkujateks," soovitas Nybondas.

Uuringu olulisemad tulemused on järgnevad:

  • Eckerö Line'i kliendid on kõige rahulolevamad, Viking Line'i kliendid rahulolult järgmised.
  • Tallink positsioneerub viimasele kohale.
  • Uus meelelahutuse trend - võrreldes praeguse, äärmiselt elava meelelahutuskultuuriga eelistavad osad kliendid laevadel rahulikumaid ja reserveeritumaid meelelahutuse viise.
  • Reisimugavus on oluline - osa klientidest soovib pardal näha rahulikumaid ja mugavamaid piirkondi.
  • Kriitika aktiivse meelelahutuse ja reisimugavuse suunas vähendab kogu valdkonna rahuloluindeksi keskmist näitajat.
  • Tänu parimale klienditeenindusele ja heale hinna-kvaliteedi suhtele on Eckerö kindel liider.
  • Viking Line'i tugevad küljed on hea maine ja klienditeenindus.
  • Tallinki suurimateks nõrkusteks on maine ja klienditeeninduse tase.

EPSI Rating mõõdab enam kui 15 riigis ettevõtete ja organisatsioonide mitte-rahalisi tulemusnäitajaid, näiteks klientide rahulolu.