Kui täna võib osta Tallinnast Helsingisse ühe otsa pileti u 30 euroga, siis alates 2015. aasta 1. jaanuarist tuleb samasuguse pileti eest välja käia tõenäoliselt juba 40 eurot. Kõikidele Läänemerel seilavatele reisilaevadele toob hinnatõusu samal päeval jõustuv eurodirektiiv, mis vähendab laevakütuses lubatud väävlisisaldust praegusega võrreldes kümme korda ehk 0,1%-ni.

Kaks korda kallim kütus

„Laevafirmad on sunnitud kasutama masuudist kaks korda kallimat diislikütust, sest eurodirektiiviga nõutava väävlisisaldusega masuuti pole praegu turul saada,” ütles merendusteenuseid osutava AS-i Green Marine juht Carl-Jüri Piht. „Venemaa naftatehased on põhimõtteliselt suutelised uutele nõuetele vastavat kütust tootma, kuid nad ei tõtta seni oma tehnoloogiat ümber seadistama, kuni mujal maailmas saab kõrge väävlisisaldusega kütust müüa.”

Loe pikemalt sellest miks laevapiletite hinnad tõusevad ning kuidas see omakorda kergitab ka autodes kasutatava diislikütuse hinda.