Soome toidutootjad haaravad veebipoe abil ohjad enda kätte
Soome Maa- ja Metsamajandustootjate keskliit (MTK) avas veebipoe, et tulla toime langenud tootjahindadega. Veebipoes saavad tootjad müüja oma toodangut ilma toidupoe vahenduseta otse tarbijale ning teenida seega suuremat tasu, kirjutab Helsingin Sanomat.
Ruokaasuomesta.fi lahenduse looja on idufirma Lähi-Pro, mis kuulub 49% ulatuses MTK-le. Veebipoes on praegu üle 70 pakkuja ja 200 toote. Lähi-Pro tegevjuhi Eero Kananeni sõnul kasvab teenus sügisel veelgi.
Eelmisel aastal langetas Soome jaekett S-Market rohkem kui 400 toote hinda, sama tegid peagi ka K-market ja Lidl. Tänu sellele kampaaniale kasvas juustu-, liha- ja leivatoodete müük lausa miljoni kilogrammi võrra. MTK kommunikatsioonijuhi Juha Marttila sõnul on põllumajandustootjate tulud juba neli aastat langenud. Jaekettide hinnalangetus tuli tema hinnangul suuresti tootjate taskust.