Soome uus paadimaks puudutab kõiki vähemalt üheksa meetrit pikki purje- või mootorpaate ning veesõidukeid, mille mootori võimsus on vähemalt 52 hobujõudu, vahendab Talouselämä.

Maks puudutab seega suurt osa mootorpaatidest ja purjepaatidest, kuid välisminister ja Põlissoomlaste erakonna esimees Timo Soini on kasutanud nende kohta väljendit „härrade lõbukuunarid“.

Maksta tuleb 150-300 eurot paadi kohta aastas.

„Paadisõiduharrastuse kõigi kuludega võrreldes ei ole 300 eurot palju, aga registreerides paadi Eestisse võib säästa samas tuhandeid eurosid kindlustuse ja talvise hoiu pealt,“ ütles Veneviroon.fi esindaja, kapten Sami Parviainen.

Teenuse kasutajaks kavandatakse eelkõige Uusimaa ja Päris-Soome maakondade paadiomanikke. Seal on Veneviroon.fi teatel kokku 76 000 paati, mis on umbes kolmandik kõigist Soome paatidest.

Veneviroon.fi lubab klientidele korraldada paadi registreerimise, küsida kindlustuspakkumisi ja organiseerida talvise hoiu Eestis. Mõeldakse eelkõige merekõlblike paatide peale, millega on võimalik Eestis käia.

Veneviroon.fi teatab, et pakub teenust osalt ideoloogilistel põhjustel. Nimelt arvavad selle taga olevad pikaaegsed paadiharrastajad, et Soome valitsus peaks leiutama muid abinõusid kui uued maksud.

Soomes võib Eestis registreeritud paati kasutada, kuid päris probleemideta see ka ei ole.

„Seaduse järgi peab Soomes elav omanik ja valdaja registreerima oma omanduses oleva paadi Soomes,“ ütles Soome liiklusohutusameti Trafi paatide registreerimise eest vastutava üksuse juht Ville Räisänen.

Praktikas saab selle probleemi lahendada, asutades ettevõtte.

„Isik võib Eestisse ettevõtte asutada ja müüa oma paadi sellele. Ettevõte annab ka võimalusi maksude vähendamiseks,“ ütles Soome paadiomanike esindusorganisatsiooni Suomen Purjehdus ja Veneily ry esimees Samuli Salanterä.