26 omavalitsusest koosnev Uusimaa omavalitsuste liit on projekti peamine partner, teised partnerid on Helsingi ja Tallinna linn, Harju maavalitsus, mõlema riigi taristuministeeriumid ja Soome liiklusamet.

Kaheaastase tunneli projekti ettevalmistustööks on kogutud 1,3 miljonit eurot, millest kolmveerand eraldas Euroopa Liidu fond Interreg Central Baltic. Selle aja jooksul on kavas teha täpsemad uuringud tunneli ehitamise kuludest ja eeldustest, rääkis Soome rahvusringhäälingule Yle projekti vastutav juht Merja Vikman-Kanerva.

Varem on valminud inseneribüroo Sweco ettevalmistav uuring, mille kohaselt tunneli ehitus maksaks 9-13 miljardit eurot ja tasuks end umbes 35 aastaga, juhul kui 40% ehitusest rahastaks EL ja tunnelit kasutaks 11 miljonit reisijat aastas.

"Selles staadiumis püüame teha selle rahaga eelneva teabe baasil eelmisi uuringuid täpsustava uuringu," ütles Yle-le Vikman-Kanerva.

Uusimaa omavalitsusliit palkas projekti vedama ka Soome liiklusameti peadirektori kohalt pensionile jäänud Kari Ruohoneni.

Jaanuaris kirjutasid Helsingi ja Tallinn alla lepingu linnade vahelise liikluse arendamiseks.

Sel suvel on Soome geoloogiakeskus uurinud Soome merepõhja. "Probleem on Tallinna pool otsas, kus pinnas on teistsugune kui Soome poolel. Seal on pehme pinnas ja põhjaveeprobleemid," ütles Vikman-Kanerva. Tema sõnul on üks variant ka, et tunnel läheb lõpuosas hoopis üle sillaks.