AS Saaremaa Laevakompanii (SLK) juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul esitas SLK tütarettevõte riighankes „Riigihange vedaja leidmiseks Rohuküla - Heltermaa ja Kuivastu – Virtsu parvlaevaliinidel, õigusega omandada liiniveoks kasutatavad jääklassiga reisiparvlaevad“ pakkumuse, mille prahtimistingimused on varasemast lepingust soodsamad. Hanke kogumahtu suurendavad vaid investeeringud neljanda uue parvlaeva ehitusse ja ekspluatatsiooni, riigi tellimuse mahu kasv ning uuest aastast kehtima hakkav kõrgem kütuseaktsiisi määr.

“Varasemaga võrreldes soodsama pakkumise tegi võimalikuks asjaolu, et senisel lepinguperioodil on SLK kasutusele võtnud kolm uut parvlaeva, mille ekspluatatsioonikulud on vanadest praamidest säästlikumad,” sõnas Rihvk. “Kuigi seni kehtinud lepingu alusel oli SLK-l kohustus välja vahetada vaid üks praam, on SLK lepingu perioodil uuendanud praame lausa kolme võrra, mis on kaasa toonud nii opereerimiskulude kokkuhoiu kui hüppelise kasvu reisijateveo kvaliteedis.”

Ta lisas, et seni vedaja initsiatiivil ehitatud uue laevastikuga korraldatav avalik liinivedu Saaremaa ja Hiiumaaga ühenduse pidamiseks on alates 2010. aastast hoidnud riigi raha kokku enam kui 3 miljonit eurot aastas, samas kui sõidukite ülevedu mandri ja Saaremaa vahel on kasvanud 14% ja mandri ja Hiiumaa vahel 20% ning seda mugavamate ja kiiremate praamidega.

„Vastavalt hanketingimustele esitasime pakkumuse, mille kohaselt lisandub pärast 2016. aastat mandri ja saartevahelisse praamiliiklusesse veel neljas uus praam. Kindlasti püüame kvaliteedi tõstmise ja kulude optimeerimisega jätkata, kui meie pakkumine hanke võidab,“ oli Rihvk lootusrikas.

Samas lisas ta, et kui SLK poolt täna esitatud pakkumine ei vasta siiski riigi ootustele, ollakse valmis ka praeguste lepingutingimuste, hinna ja kvaliteediga avalikku liinivedu mandri ja saarte vahel jätkama.