Koduturul Rootsis on Craftil liibuvate spordirõivaste valdkonnas liidrisärk juba seljas. Tulevikus plaanib firma tiibu sirutada ning paljutuntud suurnimedele ka mujal riikides koha kätte näidata. Crafti eristab “kõigetootjatest” selge fokuseeritus kindlatele valdkondadele – pesu ja treeningriided tõsistele treenijatele.

Jalgratta-, jooksu- ja suusariiete kõrval keskendub Craft ka spordipesule. Firma pesukollektsioon sisaldab mudeleid nii äärmusliku kuumuse kui ka äärmusliku külma ja kõigi teiste sinna vahele jäävate temperatuuride jaoks. Kõrgtehnoloogilisest pesuärist kaubamärk õigupoolest alguse saigi.

Tippsportlastega sõlmitud sponsorlepingud, sportlastelt vastutasuks saadud toote täiustamise ettepanekud ja tulemuslik tootearendus on võtmesõnad, mis 1977. aastal loodud brändile tuule purjedesse on puhunud.

Kolme kihi looja

Omamoodi võib Crafti pidada trendiloojaks. Algselt ”Crafti printsiibiks” nimetatud kolme riidekihi kasutamise on praeguseks üle võtnud kõik mainekad spordirõivaste tootjad. Kvaliteetpesu leiutamiseks läbi viidud uuringud näitasid, et vastu ihu olev alusriiete kiht on küll kõige tähtsam osa ihuniiskuse kehalt eemale juhtimisel, kuid põhjamaises kliimas hakkama saamiseks peab pesule järgnema soojust isoleeriv riidekiht (teine) ja seda peab omakorda tuule ja sademete eest kaitsma tuulepluus või jope (kolmas kiht).

Heade mõtete paremaks levitamiseks liitus firma umbes kümme aastat tagasi reklaamriideid tootva ettevõttega New Wave Group AB. Palgale võeti Rootsi parimad disainerid, pealisriiete kollektsioone kitsendati kolme eespoolmainitud kategooriani.

Muutused toimusid ka tootmises. Kuigi tehnoloogiamahukad tootegrupid, nagu pesu, valik jalgrattariideid, tehnilised sokid ja mütsid, toodetakse tänaseni Euroopas, osaliselt isegi Rootsis, on viimasel aastakümnel põhilisteks tootjariikideks olnud Hiina, Vietnam ja Korea. Protsessil hoiab silma peal Crafti emafirma, Stockholmi börsil noteeritud NWG.

“Emafirma on mängus ka edasimüüjate valikus, sest näiteks enamikus Euroopa riikides on Crafti müügifirmaks NWG harukontor,” kommenteeris Crafti ärimudelit Eesti maaletooja Simmo Kikkas.

Spordikaubandust juhib endiselt Nike

•• Spordikaubandust veab endiselt kauaaegne lipulaev Nike. Aastal 2006 oli Nike´i käive 14,95 miljardit dollarit, Nike´i kaubamärk on maailmas oma väärtuselt TOP 10 hulgas. Nike´ile püüab järele võtta Adidas, mis ostis mullu Reeboki.

•• Maailma kontekstis asetub Craft regionaalsete kaubamärkide kategooriasse. Crafti toodang on esindatud nii Euroopas, USA-s kui ka Aasias, kokku 30 riigis. Ettevõtte käive ulatub praegu 1,1 miljardi kroonini. Aastaks 2009 on Craft eesmärgiks võtnud käibe kasvu 1,7 miljardi kroonini.