Lähiajal plaanib kütusemüüja paigaldada seadmed ka Statoili Keila ja tuleval aastal veel kolme teenindusjaama, teatas Eesti Statoil.

Eesti Statoili ärikliendi osakonna juhi Raimo Vahtriku sõnul ei piisa Euroopa Liidus raskeveokitele seatud keskkonnanõuete täitmiseks vaid veokite kaasaegsest mootorisüsteemist ja kvaliteetsest kütusest.
"Saastenormide täitmiseks on vajalik lisada raskeveokite väljalaskesüsteemi lämmastikuühendite vähendamiseks ka järelpõlemiskatalüsaatorit," selgitas Vahtrik.

"Kui seni oli AdBlue järelpõlemiskatalüsaator müügil vaid 10 liitristes kanistrites, siis nüüd tegime raskeveokitele seatud pidevalt karmistuvate keskkonnanõuete tõttu veokijuhtidele selle kasutamise ja juurdepääsu oluliselt mugavamaks, viies AdBlue diislitankurite juurde tankimisseadmetesse," märkis Vahtrik.
Statoilis müügil oleva AdBlue kasutamise eelduseks on see, et raskeveok tarbib väävlivaba diislikütust. AdBlue on mõeldud kasutamiseks ainult uutel Euro4 ja Euro5 normidele vastavates raskeveokites. Ilma AdBlue'ta sõitmine rikub veoki katalüsaatori ja heitgaasid ei vasta kehtestatud saastenormidele.

Statoil on sõlminud lepingu Euroopa suurima karbamiiditootjaga Yara International, mille alusel kuulub Eesti Statoilile Yara Internationali poolt toodetava järelpõlemiskatalüsaatori AdBlue müügiõigus Eestis.