"Üldises plaanis oleme kindlasti huvitatud sellel hankel osalemisest, sest Statoili täisteenindusjaamad, kus kliendid saavad auto laadimise ajal aega veeta ning keha kinnitada, oleksid väga sobivad kohad elektriautode kiirlaadimisseadmete paigaldamiseks," ütles Eesti Statoili kommunikatsioonijuht Jaanus Pauts, kirjutab Äripäev.

Pauts selgitas, et elektriauto aku 80%-lise täitumuse saavutamiseks kiirlaadijaga kulub umbes 20-30 minutit ning selle aja jooksul ei tohi auto mootor töötada. "Seetõttu on oluline, et elektriautode laadimiskohad asuksid kohtades, kus on võimalus see 20-30 minutit meeldivalt sisustada," lisas ta. Norras, kus asub Eesti Statoili emaettevõte peakontor, on praegu liikvel umbes 4000 elektriautot ja nende hulk kasvab väga kiiresti, märkis Pauts.Tema sõnul paigaldatakse esimesed kiirlaadimisseadmed Norra Statoili teenindusjaamadesse sel suvel.

Partsi sõnul soovitakse kiirlaadimispunkte paigaldada kolme erinevasse asukohta - maanteedele, väikeasulatesse ja linnadesse. "Kokku on rahalisi vahendeid 250 kiirlaadimispunkti jaoks," rääkis Parts.

KredExi teatel väljastatakse maanteede laadimispunktide asukohtade pakkumiste esitamise kutse sel nädalal, kuid ühe tanklaketi võit on võimatu. "Ühe tanklaketi võit on võimatu, sest teadaolevalt ei kata ükski tanklakett kogu Eesti maanteede võrgustikku 50 km vahemaadega," rääkis KredExi eluasemedivisjoni juht, ELMO projekti eestvedaja Mirja Adler.