„Pangateenuse vähenemise trend maapiirkondades on jätkuv ja jõudnud juba
piirkonnakeskustesse. Selge, et turg ja konkurentsisituatsioon seda probleemi ära ei lahenda. Seetõttu on riigil kohustus sekkuda,“ ütles Palo.

Pangateenuste kokkutõmbamine ei ole ainult tarbijate probleem, vaid puudutab valusalt ka kohalikke ettevõtjaid. „Ühest küljest saan aru panga soovist oma kulusid optimeerida, kuid teisest küljest ei saa kõike rahas mõõta. Kahel suuremal pangal on enam kui 2/3 turuosast, mis tähendab, et nad on saavutanud suure osa Eesti inimeste usalduse. Kuid see tähendab ka vastutust,“ lausus minister. „Soovin jõuda kokkuleppele, mis kõiki osapooli rahuldab. Mul on heameel, et ümarlauas osalejad on valmis konstruktiivselt lahendusi otsima ja ootan loodud töögrupilt sügisel konkreetseid ettepanekuid.“

2013. aasta lõpu seisuga oli Eestis 140 kontorit, millest 96% asub linnades.
See on 35% vähem kui 2009. aastal. Sularahaautomaatide arv on võrreldes 2007. aastaga vähenenud 12% ja makseautomaatide arv 40% võrra.

Ümarlaual osalesid pangaliidu, Swedbanki, SEB Panga, Eesti Panga, tarbijakaitseameti, konkurentsiameti, Eesti Maaomavalitsuste Liidu, Eesti Linnade Liidu, Eesti
Posti ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi esindajad.