J. Sainsbury teatas juba järjest kuuendast kvartalist, mil vähemalt aasta avatud poodides vähenes käive, vahendab Bloomberg. Käive vähenes aastaga 2,1%. Kuues kvartalit järjest vähenev müük on justkui näide, kuidas Suurbritannia suurimad supermarketid on hädas säästumarketite populaarsuse ja toiduainete langevate hindadega.

Sel nädalal Wm Morrison Supermarketsi teada antud hinnakärped annavad märku, et hinnasurve jaekaubanduses on kõike muud kui taanduv.

„Kohutavaid turuolusid arvestades, ei olnudki need nii halvad numbrid,“ kommenteeris Kantar Retaili analüütik Bryan Roberts J Sainsbury andmeid.

Konkurentidel on läinud hullemini. Morrisoni samade poodide müük vähenes 2,9% ja Wal-Mart Storesile kuuluva Asda oma kahanes 3,9%.

Sainsbury otsustas läinud aastal kärpida 1100 toote hindu. Nende toodete müügikogused suurenesid esimeses kvartalis. Maikuus suurendas ettevõte plaanitavaid hinnalangetuste kogusummat veerandi võrra, 200 miljonile naelale.

„Sainsbury on müügikoguse põhjal suutnud kaitsta oma turuosa,“ ütles Sanford C. Bernsteini analüütik Bruno Monteyne. „Nad on konkurentidest edukamad.“