Suured luksusautod = suured kasumid tootjatele? Enam mitte

 (6)
Hiltoni hotelli ees kogunesid superautod
Hiltoni hotelli ees kogunesid superautodFoto: Taavi Sepp

Kui veel kümmekond aastat tagasi võis tõmmata võrdusmärgi suurte luksusautode ja ettevõttete kasumite vahele, siis nüüd pole see side enam selge.

Mõne autotootja puhul peab see paika, mõne puhul mitte, kirjutab Deutsche Welle.

Näiteks 2018. aasta esimese poolaasta tulemuste põhjal teenis Ferrari iga auto kohta 69 000 eurot ärikasumit. Igati soliidne tulemus.

Saksamaa kõige kasumlikum autotootja Porsche sai iga müüdud auto kohta 17 000 eurot kasumit. Seevastu BMW, Mercedesel ja Audil jäi pihku vaid umbes 3000 eurot. Briti Jaguar Landroveri kasum auto kohta oli kõigest 800 eurot.

Kuid kõigil ei läinud nii hästi. Näiteks kui elektriautoomanikud naudivad autot, siis Tesla sai igalt autolt 11 000 eurose kahjumi, kuid see pole midagi võrreldes Bentley'ga.

Dudenhöfferi uuringu kohaselt tuli sellele tootjale rekordkahjum 17 000 eurot auto kohta.

EE konverents
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare