Eilsel pressikonverentsil rääkis maksu- ja tolliameti kontrolliosakonna juhataja Egon Veermäe, et vähenenud tarbimine on tihendanud konkurentsi poepidajate vahel ning seetõttu pöörab maksu- ja tolliamet tänavu enam tähelepanu kaubanduskeskustes tegutsevate ettevõtete tegevusele.

Veermäe sõnul tegi maksu- ja tolliamet eelmisel nädalal esimese kontrollreidi ühte kaubanduskeskusse ning tundus, et väike šokk oli see nii kontrollijatele kui ka ettevõtjatele.

"Pilt oli üllatav, selles mõttes, et me arvasime, et olukord on parem, aga tegelikkuses ei olnud. Tuvastasime kohapeal väga palju musta raamatupidamist."

"Oli näha ka seda, et ettevõtjad ei eeldanud, et me tuleme," lisas Veermäe.

Veermäe ei täpsustanud, millise keskusega tegu oli.

"See ei tähenda seda, et me kõiki kaubanduskeskusi kontrollime. Me teeme konkreetselt iga poe kohta riskianalüüsi ja hindame, kas see pood vajab meie külastust. Kui on konkreetne pood, kus on konkreetsed riskid, siis seda poodi me külastame," sõnas Veermäe.

Veermäe rääkis, et amet lähtub riske analüüsides nendest  andmetest, mida ettevõtjad deklaratsioonide kaudu edastavad: kui suured on ettevõttes makstavad palgad jne.

Eriti hullude hindadega sooduskampaaniad maksu- ja tolliameti tähelepanu siiski ei pälvi. "Sooduskampaania on täiesti normaalne äritegevuse osa, eriti veel tänases majanduskeskkonnas," sõnas Veermäe.

Lisaks kaubanduskeskustele keskendub maksu- ja tolliamet tänavu muuhulgas transpordisektori maksukuulekuse tagamisele.