Saaremaa Laevakompanii Põhja Liinide direktori Aidar Lees-Leesmaa sõnul näitab süvendusfirma Matcom poolt laevakompaniile esitatud laevatee plans^ett, et Rukkirahu kanalis on ka pärast süvendamist hulgaliselt kohti, kus sügavus ulatub vaid 4,4 meetrini, kõrgeim koht kanalis on koguni neli meetrit. Ka Heltermaa kanalis on tema sõnul üks koht, kus sügavus on vaid 4,4 meetrit.

"Ofelia on meil kogu aeg ootevalmis, aga praegu on olukord küll lootusetu," ütles Lees-Leesmaa Hiiu Lehele.

"Mis meil üle jääb. Käime veeteede ametile peale ja ootame kuni süvendusfirma teeb asja korda," lisas ta. Veeteede ameti peadirektori asetäitja Arvo Veskimetsa sõnul on suur osa süvendustöödest valmis. Jäänud on silumistööd üheksas punktis Heltermaa kanalis. Kõrgemad kohad esinevad piiratud alal ning Veskimetsa kinnitusel on tegemist tehnoloogilistel põhjustel jäänud kõrgendikega.

"Arvestame, et selle kuu jooksul peab kõik valmis saama. Süvendustöid tegevale firmale Matcom pole me veel midagi maksnud, kui töid tehtud ei saa, peab firma võib olla ise peale maksma," arvas Veskimets.

"Ofelia kaptenid on lubanud ka, et kui suuremad künkad saavad maha viilitud, siis võtavad nad vastutuse enda peale ja lähevad liinile," teatas Veskimets.

Heltermaa-Rohuküla laevaliini süvendustööde projektijuht Avo Raig kinnitas, et künkad, mida praegu silutakse, on jätnud ühekopalise süvendaja Bastioni "jalajäljed".

Bastion oli piisavalt võimas tegemaks süvendustöid nii Heltermaa kui Rukkirahu kanalis.

"See on tõepoolest raske kanal. Esmajärjekorras teeme ära need kohad, mis takistavad Ofelia liinile väljumist," veenis Raig. Keegi ei ole huvitatud töödega venitamisest kinnitas Raig: "Lepinguline ettevõtja venitada ei taha, sest talle pole veel ühtegi summat laekunud. Veeteede amet on huvitatud tööde kiirest lõpetamisest, SLK-l on liini ruttu vaja."