Kokku on tänavu kaheksa kuuga müüdud Eestis 15509 uut sõiduautot ehk 12 protsendi võrra rohkem kui möödunud aastal samal perioodil, teatas AMTEL.

„Uute autode müük on pärast kriisi taastunud oluliselt aeglasemalt kui ülejäänud kaubandus. Selles mõttes ei ole tänased müüginumbrid suureks üllatuseks,“ kommenteeris Swedbanki krediidiportfelli juhtimise valdkonnajuht Urmas Simson teemat Ärilehele.

„Kui kogu jaemüügi mahud ületasid kriisieelsed tasemed juba 2014. aastal, siis uute autode müük oli ka veel eelmisel aastal 30 protsenti madalamal kui 2007. aastal. Nii et nüüd see vahe muude kaubagruppidega lihtsalt väheneb,“ lisas ta.

Küsimus ongi Simsoni hinnangul pigem selles, et miks autode müügi tõus tuleb alles nüüd, mitte eelmisel kahel aastal.

„Igal juhul on tarbija ostuotsused kümne aastaga muutunud ja igapäevase kestvuskauba ostmine on suurenenud võrreldes kallimate kaupade ostudega. Igapäevase kestvuskauba all pean silmas riideid, kodumasinaid, telefone, spordikaupu, raamatuid jne,“ lisas ta.

Nordea peaökonomist Tõnu Palmi hinnangul viitab uute autode müügi kasv koos korraliku jaemüügikäibe kasvuga sellele, et tarbijate kindlustunne on kasvanud ja Eesti sisetarbimine on tugev. Samas nentis ta, et sisetarbimine hakkab hinnakasvu ja hõive pidurdumise toel edaspidi järk-järgult aeglustuma.