Swedbanki teatel on tegu hinnakirja ühtlustamisega. Sularaha väljavõtmise tasu kontorist on 0,4% summast, minimaalselt 30 krooni. Kuni 1. oktoobrini 2009 kehtib seenioridele, kes on Swedbankis avanud konto enne 1. maid 2006, kolmekroonine soodustasu juhul, kui väljavõetav summa on kuni 3000 krooni. Automaadist on sularaha väljavõtmine tasuta.

"Reaalselt puudutab hinnamuudatus aga alla 3% meie seeniorklientidest, kes käisid regulaarselt kontorist sularaha välja võtmas," ütles Swedbanki seeniorite kliendiprogrammi juhi Merike Mik.

Swedbankil on kokku üle 267 000 seeniorkliendi.

"Ka kliendid ise tunnistasid, et käivad kontorist sularaha välja võtmas harjumusest, kuigi neil oli pangakaart olemas ja poes maksti hea meelega hoopis kaardiga. Siinkohal tahaksimegi panna meie seeniorklientide südamele, et sularaha kasutamine ja kodus hoidmine on oluliselt ebaturvalisem kui arveldamine pangakaardiga. Kui pangakaart kaob või see varastatakse on võimalik see koheselt sulgeda ning keegi ei pääse teie rahale ligi. Kui sama juhtub aga rahakotiga, mille sees peale muu juhtub olema ka sularaha, on väga väike tõenäosus see koos rahaga tagasi saada,“ selgitas Mikk pangakaardi eeliseid.

Swedbanki andmetel näitab seeniorklientide aktiivsus panga elektroonsete kanalite kasutamisel kiiret tõusuteed. Näiteks maksab juba iga kolmas eakas klient poes kaardiga ning iga teine võtab sularaha välja automaadist.

Merike Miku sõnul on eakad üha teadlikumad sellest, et raha hoidmine pangas on turvaline ja ei rutta enam sularaha koju viima.

"Seadusemuudatuse tõttu hakkas alates veebruarikuust enamike eakate inimeste pension laekuma pangaarvele. Peale seda muudatust on märgata tendentsi, et meie seeniorkliendid on hakanud üha enam kasutama erinevaid elektroonilisi kanaleid, sealhulgas internetipanka. On hea meel tõdeda, et täna kasutab internetipanka regulaarselt juba üle 45 000 eaka," rääkis Mikk.

"Ka mobiiltelefon ei ole enam nii võõras kui veel mõned aastad tagasi - üle 9000 seeniorkliendi teeb oma kontopäringu mobiiltelefoni abil. Poes kasutab pangakaarti juba iga kolmas seenior ning iga teine võtab sularaha välja automaadist,” loetles Mikk seenioride pangakanalite kasutamisharjumuste muutumist.

Igas kuus lisandub kaardiga maksjaid seeniorkliente juurde ca 2000-2500. "See on hea näide sellest, et meie eakad on õpivõimelised ning ei karda tänapäeva tehnoloogia võimalusi," lisas Mikk. Merike Miku sõnul on panga kontoritöötajad igati valmis aitama kaasa sellele, et kliendi igapäevaste pangaasjade ajamine oleks võimalikult muretu ja lihtne. “Ka täna võib sularahaautomaadi juures näha, kuidas koos telleriga õpitakse masinat kasutama. Kes paar-kolm korda koos abilisega automaadi juures õpib, oskab järgmisel korral juba ise toimetada,” märkis ta.