"Kui rääkida hinnamuutusest, siis tegemist on hindade ühtlustamisega – pank viib oma hinnakirja vastavusse turul valitsevate hindadega," põhjendas panga pressiesindaja Mart Siilivask Ärilehele.

Siilivask rõhutas, et hinnakiri muutub vaid osaliselt - muudatused tulevad teatud tehingute osas, mitte kogu hinnakirja lõikes ning puudutavad eelkõige kontoris tehtavaid tehinguid ehk siis neid inimesi, kes käivad kontoris makseid tegemas.

"Enamikele tehingutele, mille hinnad muutuvad, on olemas tasuta või odavamad alternatiivkanalid. Näiteks makseid saab teha kas interneti- , telefoni- või mobiilipangas või automaadis määratud maksete alt," selgitas Siilivask.

"Sularaha saab tasuta võtta sularahaautomaadist ning kontojääki saab samast kohast vaadata. Kontoris tehtavatele maksetele on alternatiiviks maksed kontorite kliendiarvutites (0 – 38 senti tükk), lisaks uuendab pank käesoleval kõik 110 kliendiarvutit üle Eesti," lisas ta.

Oma vastuses lisas Siilivask ka nimekirja asjadest, mis peaks paremaks minema seoses muudatustega:

- krediitkaartide reisikindlustuse katted muutuvad paremaks ning ostukindlustuse periood pikeneb;
- tulevikus saab pangaülekandeid teha ka krediitkaardi kontolt;
- enamikke pangakaarte saab tellida postiga ja aktiveerida netipangas;
- nõustamiskeskuses telefoni teel tehingute tegemiseks ei ole enam tarvis eraldi telefonipanga lepingut;
- kiirteate leping hakkab kuuluma teleteenuste lepingu alla, se tähendab eraldiseisev kiirteate leping kaob;
- tõuseb ravikulude kindlustuskate vaba tagasimaksega krediitkaartidel 50 000 eurolt 500 000 eurole.

Kontorikülastused on langenud üle 30 protsendi

Kuna peamised muudatused hinnakirjas puudutavad makseid kontoris, siis uuris Ärileht, kas panga üheks eesmärgiks on veelgi vähendada oma kontorite võrgustikku. Siilivask märkis sellele vastuseks, et on selge, et klientide käitumis- ja tarbimisharjumused on selgelt muutunud ja see trend on jätkuv. 

"Kontoris käiakse tehinguid tegemas järjest vähem ja nõustamistel rohkem. Eelkõige näeme me elektrooniliste kanalite võidukäiku ja kontorikülastuste arvu langust. Viimase 5 aasta jooksul on see langenud üle 30 protsentning langeb pidevalt edasi," selgitas Siilivask. 

Sellest lähtuvalt on pank Siilivaski sõnul valinud strateegia, kus arendame teenuseid ja tooteid, mida kliendid neilt  eelkõige ootavat: interneti- ja mobiilipank ning universaalkontorid.

"Täna teevad kliendid üle 99 % tehingutest läbi erinevate elektrooniliste kanalite, mis tähendab, et muudatused on hästi vastu võetud ning kliendid ootavad arengut just nö mugavusteenustes. Meie astume oma klientidega ühte sammu ja panustame rohkem just nende kanalite arengusse, mida kliendid eelistavad," märkis ta. 

"Näiteks paigaldame me käesoleval aastal üle Eesti 20 uut sularaha sisse ja väljamakseautomaati (R-ATM) ja vahetame välja 80 sularaha väljamakseautomaati (ATMi) uuemate mudelite vastu," lisas ta.