Swedbank Liising AS juhatuse liikme Tarmo Ulla sõnul oli sooline jaotus uues müügis kõigis kolmes Balti riigis üsnagi sarnane. „Uusi autosid ostavad kõigis kolmes Balti riigis eelkõige mehed - ca 65-70% ja naiste osakaal jääb kõigis kolmes Balti riigis 35% kanti," märkis Ulla.

Lätis olid uute autode müügi puhul suuremad osakaalud vanusevahemikes üle 45 eluaasta (41%) ja 41-45 eluaastat (20%). Leedus ostsid uusi autosid peamiselt üle 45 aastased (41%) ja 36-40 aastased (21%) kliendid.

„Eestis uue auto soetanud klientidest 60%-l jäi sissetulek vahemikku 500-1500 eurot kuus, sealhulgas 32%-l klientidest vahemikku 1000-1500 eurot ja 28%-l klientidest vahemikku 500-1000 eurot," sõnas Ulla.

Volkswagen vs. Škoda

Lätis soetasid uusi autosid võrdsete osakaaludega kliendid nii sissetulekuga 1000-1500 eurot kuus (31%) ja üle 2500 euro kuus (31%). 

Leedus oli uute autode soetajaid rohkem järgmistes sissetuleku vahemikes - 27% sissetulekuga üle 2500 euro kuus ja pea võrdsetes osakaaludes sissetulekuga vahemikus 500-1000 eurot kuus (21%) ja vahemikus 1000-1500 eurot kuus (22%).

Ülejäänud vanusevahemikes olid osakaalud enam-vähem võrdsete jaotustega, keskmiselt 7-13%.

Ulla sõnul vara liikide jaotuses erines Eesti pisut teistest Balti riikidest. „Kui Eestis uute autode soetamisel eelistati enim väikeautosid ja väikesed keskautosid, siis Lätis ja Leedus olid uute autode puhul enim eelistatud linnamaasturid ja sportautod. Uute autode liisimisel olid Eestis ja Lätis eelistatuimad automarkidest Volkswagen ja Toyota, samal ajal Leedus eelistati pigem Škodat ja Nissanit."

„On suhteliselt ootuspärane trend, et liisinguga uue auto soetanud kliendid elavad suuremalt jaolt ikkagi Baltikumi pealinnades  - Tallinnas 34% klientidest; Riias 53% klientidest ja Vilniuses 42% uue auto liisinguga soetanud klientidest," lisas ta.