Ulla Ilisson, pankades räägitakse, et nõustamise tulevik on videonõustamine. On see nii?

Seda on räägitud kümme aastat, et videonõustamine on kohe meie tulevik. Kui me praegu oma klientidelt küsime, kuidas nad soovivad nõu saada, siis aina rohkem on neid, kes töötavad välismaal ja soovivad asju ajada kontorisse tulemata. Väga mugav on ju suhelda telefonitsi, chat’i või Skype’i teel. Need võimalused on meil kõik olemas. Endiselt on aga palju inimesi, sealhulgas ka noori, kes näiteks esimest eluasemelaenu võttes peavad kõige kindlamaks tulla kontorise ja rääkida nõustajaga, kes teeb puust ja punaseks kõik võimalused ja riskid. Mina ei julge küll öelda, et tulevik on vaid videopanganduse päralt. See kõlab samamoodi, et varsti on kogu raha elektrooniline ja sularaha ei ole. Usume, et tegelikult ootavad inimesed mõlemat. Videopangandusega tegelevate riikide kogemus on näidanud, et kliendid vaatavad video kaudu pangatöötajat, aga ennast nad hea meelega ei näita. Kui ma olen kodus hommikumantlis, siis ma ei taha ennast näidata, aga hea meelega vaataksin, kas minuga suhtlev pangatöötaja on ikka adekvaatne. Videopangandus on tulevik, aga ka kümne aasta pärast on inimesi, kes tahavad tulla kontorisse nõustamisele.