Ehkki ettevõtete arengut piirab nii tihe konkurents kui Eesti väikese turu madal ostujõud, plaanib 56 protsenti kaupmeestest järgneva kahe aasta jooksul laieneda või avada uusi kauplusi.

Swedbanki kaubanduse sektori juhi Maris Peda sõnul loodab 57protsenti kaupmeestest kasvatada sel aastal käivet läbi turuosa suurendamise, samas kui 43 protsenti loodab pigem turu üldisele kasvule. „Kui suurettevõtted plaanivad peamiselt oma jaevõrku laiendada ehk avada uusi kauplusi, siis väiksemad ja keskmise suurusega kaupmehed panustavad pigem uute toodete ja kaubamärkide turuletoomisele,“ selgitab Peda.

Kasvu prognoosimisel on teistest optimistlikumad esmatarbekaupade müüjad, suhteliselt kiiremat käibe kasvu ootavad Peda sõnul siiski väikeettevõtted. „Kui kaubandusettevõtted ootavad keskmiselt 5,7% suurust käibe kasvu, siis väiksemate, kuni 3 miljoni euro suuruse käibega ettevõtete ootus kasvule on tänavu kuni 7,5%,“ märgib Peda.

Ligi pool laienemist kavandavatest ettevõtetest peab Peda sõnul silmas uutesse piirkondadesse laienemist Eesti-siseselt, neljandik aga kaupluste asukoha parandamist. „Vaatamata võrdlemisi suurtele laienemisplaanidele usub 71% kaubandusettevõtjatest, et tegelikult on Eestis juba praegu piisavalt kaubanduspinda,“ sõnab Peda.