„Praegune leping kehtib kuni 31. märtsini, seega tuleb kolme kuu jooksul lepingu pikendamise tingimustes kokku leppida," ütles Aas. „Oleme siiamaani omavahel hakkama saanud ja küllap saame ka edaspidi." Aas tõdes, et reisijate arv kasvas mõlema osapoole jaoks üllatavalt palju ning sellega ei osatud kulude-tulude kavandamisel arvestada. Eelmisel aastal tehti Elroni rongidega kokku pea 1,7 miljonit reisi.

Peale maksta ei taha

„Ühest küljest on arusaadav, et Elron on äriettevõte ent reisijateveo edukas korraldamine eeldab ka riigipoolset suuremat tuge," ütles Aas. „Ühistranspordi korraldamine ei saa olla orienteeritud eeskätt kasumi teenimisele." „Tallinn soovib ka edaspidi oma kodanikele tasuta rongisõitu võimaldada," kinnitas Aas.  „Loomulikult oleme valmis maksma tallinlaste tasuta sõitude eest, ent peame mõistlikus ja mõlemale osapoolele aktsepteeritavas hinnas kokkuleppele jõudma. Tallinn ega ka reisijad teistest piirkondadest ei pea lisaks sõidukuludele kinni maksma raudtee vähenevaid kaubavoogusid."

Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip on varem kinnitanud, et esialgse kolmekuulise lepingu maht on ca 350 000 eurot, sõltuvalt reaalselt tallinlaste tehtud reiside hulgast.

Elron esitas Tallinna linnale 2014. aasta novembri keskel 1,35 miljoni eurose arve, mille peale abilinnapea Taavi Aas valjult protesti avaldas ja ütles, et Elroni soov pileti hinda tõsta on kohatu.

Kui eelmise aasta alguses planeerisid Tallinna linn ja Elron inimeste arvu, kes Tallinna piirkonnas hakkavad rongiga sõitma, ei osanud keegi aimata, et neid inimesi on ligi viis korda rohkem. Algne 300 000 euro suurune leping koos reisijate arvu tõusuga kasvas 1,35 miljoni euroni.

Linlaste rongisõidu hüvitamine maksaks Tallinnale sel aastal prognoositult üle 1,6 miljoni euro.