TÄISMAHUS: Mis imeloom on Nordic Aviation Group? Kuhu lennatakse? Millised on lennukid? Riigi uus lennufirma rääkis oma tulevikuplaanidest

 (165)
Täiendatud!

Tallinna Lennujaam
Tallinna LennujaamFoto: Eero Vabamägi

Valitsuse otsusega asutatud ja sajaprotsendiliselt riigile kuuluv lennufirma Nordic Aviation Group alustab koostöös viie Euroopa lennundusettevõttega reisijate teenindamist alates 8. novembrist 2015 kaheksal erineval lennuliini. Ettevõte andis täna kell 19 pressikonverentsi, milles tutvustas oma plaane. Ärileht tegi üritusest otseülekande.

Lennufirma hakkab lendama Amsterdami, Brüsselisse, Kopenhaagenisse, Stockholmi, Oslosse, Kiievisse, Trondheimi ja Vilniusesse, teatas ettevõte.

Kell 19 alanud pressikonverentsil osalesid Nordic Aviationi nõukogu esimees Peeter Tohver, juhatuse esimees Jaan Tamm ning juhatuse liige Erik Sakkov.

Uue firma nõukogu esimees Peeter Tohver kinnitas ajakirjanikele, et ettevõttel on olemas kindel plaan, mis valitsusel on juba mõnda aega tagasi tekkinud.

"Jätkamine saab olema keeruline, aga heameel on selle üle, et selle lühikese ajaga oleme suutnud luua meeskonna, kes on teinud juba palju tööd," rääkis Tohver.

Juhatuse esimees Jaan Tamm ütles sissejuhatuseks, et napilt rohkem kui kuu aega tagasi asutatud firma on suutnud hoolimata lühikesest perioodist seni hästi hakkama saanud.

"Me ei ole täna veel lennuettevõte, hetkel oleme lende korraldav ettevõte. Meil ei ole võimekus teha kõike ise, vaid leida partnerid, kes aitavad meil alguse üle elada. Usun, et aasta pärast võime rääkida kindlamas toonis," rääkis Tamm.

Seotud lood:

Loe veel

Rääkides uue firma liinivõrgustikust ütles juhatuse liige Erik Sakkov, et võrgustik on loodud Eesti inimese vajadusi silmas pidades. Sakkovi sõnul on lennufirma esimene suurim ülesanne saada tuntuks ja müüa palju pileteid.

Sakkov hoiatas, et lendama minnes võib olla natuke võõrastav kuulda kutset, kus mainitakse nii Nordic Aviation Groupi ja Adria Airwaysi kui ka seda firmat, kes tegelikult lendab. "Aga see aitab meie inimestel vähemalt lennata," rääkis Sakkov.

"Täna oleme positsioonis, kus ma kõige alandlikumal moel palun Eesti inimesi, et meid toetataks," rääkis Sakkov. Ta lisas, et ainus asi, mis neid päästab, on eestlaste jäägitu toetus ja et inimesed uue firmaga lendaks.

"Kasum ei saa olla eesmärk, vaid loogiline tulem heale klienditeenidusele," rääkis Sakkov.


Lennukid, millega lendama hakatakse, on erinevaid. "Lennukid ei ole küll nii uued ja mugavad, kui meie eelmise riigifirma omad, kuid nad veavad meid ilusti edasi tagasi," kommenteeris ettevõtte üks juht Jaan Tamm.

Adria lennukid siin lendama ei hakka, aga platvorm kuulub Adria Airwaysile. Firma juhid rääkisid, et kõik Adria Airwaysi Tallinnas lõppema hakkavad lennud tähendavad, et selle on Eesti ettevõte korraldanud.

Seda, miks valiti just Adria Airways enda nö eeskujuks, põhjendasid firma juhid, et tegemist on ettevõttega, mille sarnaseks tahetakse saada. Samuti on Adrial Estonian Airiga sarnane lennukipark, lisaks sarnane praktika. Adriaga lõpetatakse koostöö siis, kui on endal olemas lennukid ja teatud tuntus ning hea lennuvõrgustik loodud.

Tulevikuplaanidest rääkides mainis juhatuse esimees, et erainvestorite otsimisega praegu ei kiirustata, kuid tulevikus seda võimalust kindlasti ei välistata.

Täna teenindavad uut firmat kokku viis ettevõtet ning Sakkov rääkis et ettevõttes töötab täna kokku 24 inimest.

Esimene Nordic Aviationi korraldatav lend väljub 8. novembri hommikul kell 6:50 Amsterdami.

Nordic Aviation Group on asutatud 25. septembril 2015. Ettevõtte juhatuse liikmed on Jaan Tamm, Ahto Pärl ning Erik Sakkov. Nõukogusse kuuluvad Peeter Tohver, Katrin Rasmann, Toomas Haidak ja Toomas Uibo.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare