AS Taisto Liinid tegutseb Eestis alates 2001. aastast, kuid väljumiste ja liinide arv viimastel aastatel suurenenud ei ole.

Uute liinide avamist takistab firma juhtide sõnul suures osas praegu kehtiv ühistranspordiseadus, mis annab eelise riigi poolt doteeritavatele maakonnaliinidele.

Taisto Liinide liinispetsialisti Jan Landrati sõnul on suur probleem Eestis praegu ka see, et ühistransporti ei vaadelda terviklikult, eriti puudutab see uute liinide avamist.

"Kui näiteks bussiettevõte soovib avada mitut maakonda läbivat peatustega liini ja näiteks ainult ühes maakonnas teatud lõigul kattuksid senise maakonnaliini ja uue kommertsliini ajad, siis uue liini avamise võimalus puudub, kuna uus liin segaks vana liini, kuigi senine maakonnaliin rahuldaks ainult ühe maakonna elanike vajadused ja uus liin pakuks liiklemisvõimalusi mitme maakonna elanikele," sõnas Landrat.

"Kahjuks ei ole paljud maavalitsused praegu huvitatud võimalusest, et kommertsliin läbiks maakonnaliiniga samu peatusi, kuid ei küsiks nende käest raha," nentis ta.

Landrat lisas, et vabanevat raha oleks võimalik ümber suunata nendesse maakonna piirkondadesse, kus on hõredam bussiliiklus ja kommertsliini korras ei oleks võimalik reisijaid vedada.