Rääkisime prefektile oma murest taksoturul, mis on tekkinud üha suureneva sõidujagamisteenuse levikuga ning uurisime politsei seisukohta Uberi ja Taxify poolt vahendatava, ilma litsentsita toimuva reisijateveo kohta.

Jaani kinnitusel on politsei taksofirmadega sama meelt, et nn sõidujagamist ei ole täna kehtiva ühistranspordiseaduse mõistes olemas.

„Kuna viimasel ajal on tekkinud rohkesti eraalgatuslikke taksosid, mida vahendavad Taxify ja Uber ja mis on juba võtnud ametlikelt taksodelt kuni kolmandiku tööst, siis soovisime kuulda politsei tänast seisukohta selles küsimuses,“ märkis Eesti Taksoettevõtjate Liidu juhatuse liige Mart Palm.

„Politseijuhi sõnul jagab politsei taksoettevõtjate muret, ja tegeleb nende juhtumitega, kus on tuvastatav, et isik osutab taksoteenust ja saab selle eest raha, kuid ei oma selleks seaduslikku õigust. Politsei on menetlenud mitut sellist juhtumit,“ rääkis Palm.

Mart Palm märkis, et taksofirmad ja –juhid, kes on täna jäetud turul oma seaduslike õiguste kaitses üksi, leidsid politseist mõistmist ja toetust.

„Saime teada, et mõned taksojuhtide poolt esitatud avaldused rikkumiste kohta on juba menetluses ja kui neid peaks laekuma veel, kavatseb politsei neile seadustest tulenevalt reageerida. Kuna paljudel klientidel on paraku ükskõik, kas nad sõidavad ametliku või mitteametliku ebaausate võtetega turgu solkiva piraadiga, siis on võimalik, et võtame taksojuhtidega rikkumiste osas avalduste tegemise enda peale ja hakkame neid politseile esitama suuremates kogustes,“ rääkis Palm pärast kohtumist. „See tähendab küll suurt töökoormust nii politseile kui ka taksojuhtidele, kuid antud olukorras ei paista meil enam olevat muud valikut oma töö ja leiva kaitseks.“

Taksoettevõtjate Liidu juht lisas, et taksoettevõtjad ei muretse mitte konkuretsi pärast, vaid ebaausa konkurentsi pärast, mis täna mõjutab otseselt rohkem või vähem ligi 6000 Eesti taksojuhi perede toimetulekut.