AS Maag toob Eesti turule Leedust broileri- ning kalkuniliha, mida müüakse siin Rannamõisa kaubamärgi all. Rannamõisa kaubamärgi juht David Pärnamets märkis, et viimased sündmused Talleggis võivad positiivset mõju avaldada just konkurendi müügile.

Seni pole Maag veel ühegi uue poeketiga läbi rääkima asunud, kuid kui uutel klientidel selleks huvi tekib, ei kavatse Maag jätta kedagi ukse taha.

Prisma Perekeskuse värskete kaupade ostujuht Tiia Karu tunnistas, et salmonelloosipuhang mõjutab osa Tallegi toodete müükijõudmist. “Praegu toimub neil vist väga karm kontroll – me küll saame Talleggist kaupa, kuid mitte nii palju, nagu sooviksime, ning mitte kogu sortimenti.”

Kaalukauss kaldub

Karu sõnul on Talleggist antud mõista, et tarneraskused loodetakse kõrvaldada selle nädala jooksul. Samas on tekkinud olukord soodne leedulastele, kelle linnuliha Eestis Rannamõisa kaubamärgi all müüakse. “Oleme senisest rohkem sisse võtnud Rannamõisa tooteid,” ütles Karu.

Rannamõisa kaubamärgi all müüb AS Maag Eestis peamiselt jahutatud linnuliha, nii broileri- kui ka kalkuniliha. Seejuures ollakse suurim kalkuniliha müüja Eestis.

“Nõudlus kalkuniliha järele kasvab pidevalt, kuna Eestis on see vähe levinud. Pärast Järlepa kalkunifarmi sulgemist 1996. aastal pole keegi selle valdkonnaga eriti tegelnud,” selgitas Pärnamets.

Tema sõnul ongi hetkel Eesti linnulihaturg jagunenud kahe suurema tegija, Talleggi ja Rannamõisa vahel, kusjuures viimase turuosa jääb umbes 30 protsendi piiresse.

AS-i Tallegg juht Olle Horm tõdes, et Leedu linnuliha importijad on saavutanud siinsel turul kiiresti korraliku tulemuse. “Minu teada neid kaks aastat tagasi sisuliselt turul polnud. Tänaseks on nende turuosa hinnanguliselt 20–30 protsenti. Eks igaüks otsustab ise, kui agressiivne nende tegevus on olnud.”

Konkurents on hinda langetanud

•• AS Maag on Leedu linnuliha Eestis müünud alates 2004. aasta algusest. Talleggi kõrval Eestis kanna kinnitamine polnud ettevõtte esindaja David Pärnametsa sõnul kerge ettevõtmine.

•• “Turuletulek oli väga raske, kuna Talleggi näol oli tegu monopoliga, kellel on välisomanikud ning kelle rahakott on paksem,” märkis ta.

•• Samas võib nüüd Pärnametsa sõnul öelda, et siinsele turule sisenemine õnnestus ning kliendid on Rannamõisa tooted omaks võtnud. “Eks ka Talleggi majandustulemustest on näha, et asi on muutunud,” lisas Pärnamets.

Tema sõnul on kokkuvõttes võitjaks ikkagi klient, kuna toodete hinnad on langenud. “Linnuliha hind on langenud. Kui veel poolteist aastat tagasi maksis broilerikilo üle 40 krooni, siis nüüd maksab see 30–35 krooni.

R.N.