LHV Balti analüüsiosakonna juht Erki Kert möönis, et septembris lõppenud majandusaasta puhaskasumi hulk oli oodatust ligi veerandi võrra väiksem. „Käibeprognoos siiski enam-vähem kattus,” lisas Kert. „Ootasime, et langevad kütusehinnad avaldaksid positiivsemat mõju. Samas on käesolev aasta juba paremini alanud,” märkis ta.

Kert muretsemiseks suurt põhjust siiski ei näinud. „Tallink on mõneks ajaks laenukoormuse suurendamisele piiri peale pannud, samuti ei ole lõppemas ühtki suurt laenu ja seetõttu ei tohiks refinantseerimisega prob­leeme tekkida,” loetles Kert põhjusi. Kuna suur osa Tallinki laenudest on seotud  (eeldatavasti) langeva euriboriga, on ka surve Tallinkile väiksem. Kerdi sõnul on Tallinkil järgmiseks aastaks fikseeritud suur osa kütusetasusid, mis mõjub positiivselt ja suurendab stabiilsust.

Tuli Baltic Princess

Neljandas kvartalis toodi liinile ristluslaev Baltic Princess. „Nimetatud kvartali tulemustes ei jõudnud veel avalduda uue ristluslaeva turule toomisega seotud positiivne mõju. Uue laeva valmimine hilines, seetõttu kannatas turundustegevus ja selle efektiivsus,” märkis juhatus. Võrdluseks: kui möödunud aastal oli viimase kvartali puhaskasum miljard krooni, siis 2007.–2008. aastal küündis see 461 miljonini.

Ettevõtte börsile esitatud aruandest selgus, et kontserni intresside, maksude ja amortisatsioonieelne kasum EBITDA langes eelmise aastaga võrreldes 20,3 protsenti ehk 1,98 miljardi kroonini. Reisijate arv kasvas mõõdukalt: majandusaasta jooksul teenindas Tallink Grupp pisut üle seitsme miljoni reisija ehk ligi kolm protsenti möödunud majandusaastast rohkem.

Tallinna-Helsingi liinil vähenes Tallinki jaoks konkurents, sest kaks kiirlaevaoperaatorit otsustasid oma tegevuse peatada. „Eeldame, et suure tõenäosusega nad ei naase,” kirjutatakse aruandes. Võrreldes Eesti-Soome liiniga, kus reisijate arv kasvas 15,5 %, tegi kõige suurema hüppe Läti-Rootsi liin peaaegu 40%-ga. Perioodide võrdluses suurenes ka sõiduautode vedu, kuid vähenes kaubaveoühikute arv.

Tallink Grupi kontserni töötajate arv kasvas majandusaastate võrdluses 6564 töötajani ehk 5,4 %.

Börsile või börsilt minema?

•• Paar nädalat tagasi tegi Tallink Grupi juhatuse liige Keijo Mehtonen Soome ajalehes Turun Sanomat ettepaneku Tallink madala aktsiakursi tõttu üldse börsilt eemaldada. Aasta algusest on aktsia hind kaotanud tervelt 66% oma väärtusest.

•• Tallink Grupi pressiesindaja Luulea Lääne teatas, et Mehtose avalduse puhul on tegu puhtisikliku arvamusavaldusega ja ettevõtte ametliku seisukohaga ei ole sellel mingit pistmist.

•• Samal päeval märkis LHV ana­lüütik Sten Pisang, et tõenäoliselt ei lahku Tallinna börsilt lähi­ajal ükski suurem ettevõte.

•• Madala aktsiahinna tõttu on Tallink börsilt aktsiaid tagasi ostnud. Näiteks mullu detsembris osteti tagasi üle 5,8 miljoni aktsia kokku ligi 110 miljoni krooni väärtuses.