Swedbanki analüütikud ootasid laevandusettevõttelt vaid 11,8 miljoni eurost puhaskasumit.

Majandustulemuse paranemine on põhiliselt tingitud reisijate arvu kasvust, laevade prahtimise tulude suurenemisest ning opereerimisega seotud kulude kahanemisest, kirjutas Tallink börsiteates.

Kasumi suurenemist mõjutas peamiselt tuletisinstrumentide (intressivahetuslepingud) õiglase väärtuse suurenemisest saadud finantstulu, mille tulemusena vähenes neto finantskulu 7,3 miljoni euro võrra võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.

Tänu suuremale prahitud laevade arvule võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, suurenes tulu laevade prahtimisest 57,8% võrra 13,2 miljoni euroni.

Teises kvartalis püsis reisijate vedu 2,4 miljoni juures. Käive kasvas 3%, 253,9 miljoni euroni.

Tallink tegi eelmise majandusaasta jooksul erinevaid laevade opereerimist puudutavaid muudatusi, mis avaldasid jätkuvalt positiivset mõju teise kvartali äritulemusele, tehtud muudatused tõid kaasa müügitulu kasvu ning kasumlikkuse paranemise läbi kulude kokkuhoiu.

Teises kvartalis suurenes Eesti-Soome vahelise laevaliini müügitulu 6,2% tuginedes 4,8% võrra kasvanud reisijate arvule ja 19,9% võrra kasvanud kaubaveoühikutele, kaubaveoühikute kasvu toetas peamiselt liinile toodud laev Sea Wind. Eesti-Rootsi vahelisel laevaliinil, kus laevade mahutavus on eelmise aastaga võrreldes madalam, oli näha reisijate arvu langust 5,1% ning kaubaveoühikute arv vähenes 12,3%. Läti-Rootsi laevaliini opereerib üks laev võrreldes kahe laevaga eelmisel aastal samal ajal ja reisijate veo langus oli oodatavalt 42,3%, veetud kaubaveoühikute arv kahanes 59,2% võrra.

Teise kvartali jooksul avaldas konkurentsiolukord liinidel jätkuvalt survet piletihindadele. Ettevõte suutis säilitada eelmise aastaga võrreldava reisijateveo mahu hoolimata liine teenindavate laevade koguarvu vähenemisest. Reisijateveo mahtu toetasid peamiselt reisijate arvu kasv Eesti-Soome ja Soome-Rootsi liinidel.

Laevade avalike alade ning restoranide ja poodide kontseptsioonide uuendused eelmisel aastal, koos muudatustega laevade opereerimises aitasid tõsta müügitulu pardal tarbimisest 2% reisija kohta.