“Analüüsime praegu Silja Line’i arve ja kui asi tundub huvitav, siis teeme pakkumise. Hetkel pole me veel oma pakkumist teinud,” ütles Tallink Grupi investorsuhete juht Peter Roose. Ostupakkumisi oodatakse 25. jaanuarini.

2004. aasta lõpus hinnati Silja Line’i varade väärtuseks üle 600 miljoni euro (9,4 miljardi krooni), millest 446 miljonit eurot (7 miljardit krooni) moodustasid firma 12 laeva. Võrdluseks: Tallinkil on tänase seisuga järgnevaks neljaks aastaks tellitud uhiuusi suuri laevu kokku ligi 550 miljoni euro (8,6 miljardi krooni) väärtuses.

Tallinki ei huvita Silja Line’i puhul mitte firma suhteliselt eakad suured laevad, millest uusim – Silja Europa – on ehitatud 1993. aastal, vaid pigem Turu–Stockholmi ning Helsingi–Stockholmi liin. Need on Tallinki hinnangul ühed Läänemere kasumlikumad. Siiski on Tallink kinnitanud, et Soome ja Rootsi vahelistele liinidele on neil võimalik minna ka Silja Line’i ostmata.

Terve korsten

Seni puudus Tallinkil selgus, mida Silja Line’i omanik Sea Containers müüb, kas laevu, liine või tervet Silja Line’i äriüksust. Silja Line’i tegevjuhi Antti Pankakoski kinnitusel on müügis Silja Line’i kontsern tervikuna.

Dagens Industri andmeil osalevad Silja Line’i ostukonkursil ka laevafirmad Stena Line ja Reder AB Gotland, lisaks tunnevad asja vastu huvi Kreeka laevafirmad ning Vene investorid. “Ootame tublisti üle paarikümne pakkumise,” ütles Pankakoski. 2004. aastal teenis Silja Line kaheksa miljardi kroonise käibe juures 344 miljonit krooni kasumit, kuid lõpetas 2005. aasta oluliselt viletsama tulemusega.