"Eestil on Hispaaniaga olnud väga hea koostöö ja sõlminud mitu lepingut, mille alusel müüb üleliigsed saasteühikud Hispaaniale ja saadava raha eest soetab Tallinnas 45 miljoni euro eest 16 uut trammi," ütles peaminister Andrus Ansip neljapäeval valitsuse pressikonverentsil.

Kuna ühe tuulepargi ja teiste investeeringutega saavutati pisikesi kokkuhoide, siis nende vahendite arvelt otsustati Eestile soetada veel täiendavad neli trammi, vahendab BNS.

"Nende trammidega on küll lugu selline, et sellest 9,8 miljonist eurost jääb pisut puudu, nii palju nendest Kyoto saasteühikute müügist raha ei tule. Tallinna linn peab ka panema 240 000 eurot ja kokku läheb siis trammidele 55 miljonit eurot," selgitas Ansip.

"Esialgu oli plaanis trammid soetada ainult 4. liinile, nüüd tulevad uued trammid ka 3. liinile. 20 trammi, igaühel viis ust, see tähendab 100 linti, mida on võimalik pidulikult läbi lõigata," lisas ta.

Keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannuse sõnul on Tallinna trammiliikluse kaasaegseks muutmiseks riik investeerinud kokku üle 70 miljoni euro uutesse trammidesse ja taristu värskendamisse. "Eesmärk peab olema aga muidugi kõikide Tallinna trammiliinide toomine eelmisest sajandist kaasaega ja ühe trammiliini pikendamine lennujaamani," ütles keskkonnaminister.

Tallinna trammiliikluse taristu kaasajastamist ja keskkonnasõbralikumaks muutmist toetab riik SA Keskkonnainvesteeringute Keskuse kaudu Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.

Lisatrammid hakkavad sõitma 3. liinil, Tondi ja Kadrioru vahel. Juba varem on Eesti ja Hispaania kokkuleppe raames hangitud 16 keskkonnasäästlikku trammi, mis hakkavad teenindama 3. ja 4. liini reisijaid.

Lisaks muudetakse ka linnaliinibusside meedet, et soetada kolme hübriidmootoriga bussi asemel kolm maagaasil töötavat bussi. Kokku ostetakse kvoodirahade eest 10 maagaasi bussi ning need lähevad Pärnusse ja Narva.

Eestil on Hispaaniaga eelnevalt sõlmitud kaks saastekvootide ostu-müügi lepingut, mille raames viiakse ellu neli erinevat süsinikdioksiidi emissiooni vähendavat programmi.

Esimese lepinguga soetati 110 ökonoomset diiselbussi ning 10 maagaasibussi ja toetati ka kahe tuulepargi püstitamist. Teise lepinguga hangitakse Hispaania firmalt CAF kokku 20 uut keskkonnasõbralikku trammi.