Tallinna abilinnapea Peep Aaviksoo sõnul on rajatavate magistraalteede üheks suureks eesmärgiks juhtida praegu läbi südalinna sadamatesse suunduvate raskeveokite liiklemine kesklinnast mööda. Ta lisas samas, et eelkõige üritatakse laiendada olemasolevaid teid ja rajada uusi liiklussõlmi, selle asemel et ehitada päris uusi teid, kirjutab Postimees.

Aaviksoo märkis, et mullu detsembris tuli pealinna liikluse haavatavus ilmekalt esile, kui lumetormi tõttu jäi südalinna teedele ja ristmikele seisma ligi poolsada raskeveokit, muutes kohati pea võimatuks ka väiksemate autode ja ühistranspordi liikumise.

Lisaks raskeveokite südalinnast mööda suunamisele võimaldavad uued magistraalid ka muu transiitliikluse kesklinnast mööda viimist.

Praegu käib võimalike trasside väljavalimine ning kommunaalameti projektijuht Janne Teder lausus, et magistraalide täpne kulgemine ja uued liikluslahendused peaksid selged olema tuleva aasta kevadeks ning seejärel saab Euroopa Liidu struktuurifondidest ehituseks raha taotleda.

Ka ehitust ettevalmistava etapi, mille hulka kuulub sobivaima trassi valik ning selleks vajalik keskkonnamõjude hindamine, pearahastajaks on 35 miljoni krooniga Euroopa Liidu struktuurifond. Linnaeelarvest neelab see 11,5 miljonit krooni.

Teder rääkis, et esialgsete kavade kohaselt tuleks ehitamisele vähemalt viis uut viadukti või mitmetasandilist ristmikku.