"Kui maksutõusu kehtestamisele väga formaalselt läheneda, siis hetkel, erinevaid muudatusi aegreas vaadates, tuleb välja, et 2012. aasta reklaamimaks otsustati ära juba 2010. aasta lõpus ning nüüd hoopis seda vähendati," kommenteeris Eesti Kaubandus-Tööstuskoja juht Mait Palts, vahendab aripaev.ee.

Ta selgitas, et algselt oli otsustatud tõsta kalendripäeva reklaamimaks 45 sendini ruutmeetrist, kuid nüüd tõuseb päeva maksumus vaid 40 sendini ruutmeetrist. 45 sendi tasemele jõuab Tallinna reklaamimaks aastal 2013.

"Samas on muidugi 25%-line tõus ilmselgelt suur. Alkohoolsete jookide reklaamimisel on tõus veelgi suurem, kuna suureneb kordaja, ja nõuab ettevõtjatelt täiendavaid kulusid. Seetõttu on maksutõus kindlasti negatiivne," lisas Palts.

Ettevõtjad reklaamimaksu tõusu pärast kaubandus-tööstuskoja poole pöördunud pole. Küll on aga Tallinnas tegutsevad firmad kurtnud Äripäevale, et said maksutõusust teada vaid nädal-paar tagasi, kui linnavalitsus neile vastava teate edastas. Seetõttu tuleb hüppeline maksutõus ettevõtjaile jahtuva majanduse valguses äärmiselt ootamatult.